/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pc'er alt for langsom!!
Fra : lovebandit
Vist : 882 gange
220 point
Dato : 19-12-05 10:02

Min pc'er er på 256 MB ram og 2,8 GH celron. Den er total langsom og når trykker på Ctrl, Alt Delete og kigger i under fanebladet YDEEVNE står der at CPU-brug er 100%, at sidefilforbrug er på 224 MB med blot en enkelt browser åben! hvis jeg lukker alle vinduer ned og kigger på skrivebordet er sidefilforbruget stadigvæk lidt over 200 MB hvordan kan det være rigtigt og hvad kan jeg gøre for at ændre det radikalt uden at formatere det hele.

Hilsen

Marc

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-12-05 10:09

Du har muligvis fået spyware ind... Se efter hvad der bruger flest ressourcer og hukommelse, og skriv det evt. her!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-05 10:10

Prøv at gå ind i - kør - og skriv msconfig. og når du har gjort det, så gå ind på fanebladet start, der kan de se alt hvad der kører, der kan du klikke alle de programmer fra, du ikke vil have starter op i windows

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-05 10:19

I msconfig kan du se hvad der er sat til at starte sammen med Windows og det er ikke nok. Hvis du i stedet kigger i joblisten under processer kan du se hvad der kører, men det fortæller nok for lidt så i stedet vil jeg foreslå, at du kigger ind på www.arlet.dk under langsom computer og så kunne du jo evt. få Arlet til at kigge på en Hijackthis hvis du henter en sådan.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-05 10:49

Prøv at rense din registreringsdatabase med dette program : http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

VIGTIGT : Fjern kun hvad der er mærket som : Safe to delete ...når du har scannet med programmet !!!

Det kan dog være du har reddet dig noget 'snavs'. Læs her mere om hvorledes du fjerner 'skidtet' : www.spywarefri.dk

Din sidefils (swapfils) størrelse har intet med hvor mange programmer du har kørende, men alene af størrelsen af din fysiske hukommelse (RAM). En sidefil bruges som 'ekstra' RAM vha. en teknik der kaldes paging : http://www.wordiq.com/definition/Paging og virtual memmory : http://www.wordiq.com/definition/Virtual_memory

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 19-12-05 18:23

Download AD-Aware, så burde det kører igen, spyware er meget irrietende, men ved hjælp af AD-Aware slipper du for det! Når du åbner programmet, skal du kører alle fire skan, da de skanner noget forskelligt.

Download AD-Aware her: http://www.download.com/3000-8022_4-10399602.html?tag=sd.EXAF

Håber det virker... Ellers skriv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-05 19:29

Hvis man vil have effektiv skanning vil jeg foreslå Ewido der har en onlineskanner der kigger efter flere typer "snavs" som : hijackers, trojanere, orme, keyloggers og dialers.
www.ewido.net

Hvis computeren er for sløv til at køre online skanningen kan man downloade og installere en 14 dages prøveversion.
Den fulde version sælges af www.spywarefri.dk og er pengene værd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-05 20:19

ALT kan fjernes med : http://housecall.trendmicro.com

..dog ikke hijack's

WWW </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lovebandit

Dato : 21-12-05 21:21

Hej all sammen... tak for de gode forslag....

her er min logfil hvis den kan gøre en forskel ... ewidoén fjernede godt nok en trojaner og 2 mellem store vira, emn pcéren er stadigvæk langsom

hilsen

Lovebandit

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:57:00, on 21-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Pinnacle\InstantCDDVD\InstantWrite\iwctrl.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\UPDM36HG\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IW_Drop_Icon] C:\Programmer\Pinnacle\InstantCDDVD\InstantWrite\iwctrl.exe /DropDisc
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Hurtig søgning.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - c:\programmer\microsoft office\office\excel.exe
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2005111401/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-05 21:31

Loggen er ren..

Prøv en oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 220 point
Dato : 21-12-05 21:38

Hvis du vil have så mange programmer til at starte med Windows, som du rent faktisk har så bør du putte mere end dobbelt så meget RAM i. Du kører med det jeg betragter som minimum.

Du kunne jo prøve at åbne msconfig (skriv msconfig i Kør) og deaktiver alle programmer i Start.
Genstart og se om det ikke hjalp og så kan du eller sætte dem til een ad gangen, genstarte og se resultatet. Så får du en idé om hvad der bør fjernes.

Godkendelse af svar
Fra : lovebandit

Dato : 07-01-06 07:05

Tak for svaret BjarneD. Jeg havde sku alt alt alt for lidt RAM i og da jeg købte de ekstara ram blev det hele møj møj bedre godt nytår

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-06 11:22

Tak! Godt Nytår