/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Player start
Fra : amc
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 16-12-05 10:03

Kan man ik få sin win media player 10 til at starte op i Bibliotek al musin...Vores starter altid op i Aktuel afspilning

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-05 11:38

Nej ikke så vidt jeg ved. Jeg har lige checket det og kan ikke finde nogen steder hvor man selv kan vælge start indstillingerne. Hilsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 12:03

den kan da stilles til at starte i for eks en mappe med den musik man ønsker - husker ikke lige hvordan det lod sig gøre - men mon ikke:

højreklik på wmp - vælg egenskaber og fanebladet genvej - vælg start i og skriv ind hvor du synes den skal starte.

???????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-05 14:14

Mirit - Det er jo ikke det der spørges om/ønskes!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 16:21

kan da være jeg misforstår noget - hmmm - synes da selv det lyder rimeligt og har da valgt via den vej

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-05 16:27

Det er jo lissom ikke meningen at man vil starte op med den samme CD hver gang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 16:38

hvem snakker om samme cd ?????????

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-05 16:52

Hvis du beder WMP om at starte op i samme mappe? Man har vel så meget orden på sin musikmappe at hver CD ligger i sin egen mappe. Det gør de automatisk hvis man bruger WMP til at indlæse dem med.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 17:08

Orden heller ikke orden, man kan oprette afspilingslister med filer fra de mapper man ønsker, og de liggger i deres egen mappe, så kan programmet starte derfra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 17:14

Nissen har trykket lidt rigelig på g

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-05 17:33

Enig o.v.n. men så starter den jo altid i samme mappe og det var IKKE det, der var ønsket/spørgsmålet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-05 17:40

Anyway -- Jeg har lige prøvet og man KAN lave en genvej til WMP og bede den starte i f.eks. C:\Musik\My playlists, men den gør det bare ikke. Den starter op samme sted som den plejer, nemlig i Aktuel afspilning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 17:43

Sådan laver man en afspilningsliste i Windows Media Player 10

Hvis du har problemer med at finde en hensigtsmæssig måde at spille din musik på, kan det være en hjælp at organisere nogle afspilningslister i den afspiller, du benytter dig af. Alle afspillere er forskellige, men man kan altid organisere den musik, man har liggende på sin PC,

hentet godt nede på siden herfra:
http://www.musikbibliotek.dk/9088

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 18:02

Nu har jeg lige oprettet en genvej til at åbne WMP i Al msik, sådan: åbn Windows MediaPlayer, klik på fanebladet Bibliotek, højre klik på Al musik, vælg Gem som ny afspillingsliste, så kommer der en boks hvor du skriver navnet på afspillingslisten, for eksempel Al musik, gå så til mappen Musik, My Playlists, højre klik på den nye liste du lige har oprettet, vælg Send til, klik på Skrivebord, nu har du en genvej på skrivebordet, der åbner MediaPlayer i Al musik, genvejen kan eventuel trækkes ned i Hurtigstart, en lidt kringlet metode, men det virker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 18:04

nemlig o.v.n

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-05 18:08

OK så, men det KUNNE I jo så have forklaret i første omgang.

Godkendelse af svar
Fra : amc

Dato : 06-03-06 10:58

Tak for svaret arne.jakobsen.