/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Gemme indstillinger på nettet??
Fra : MUGN
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 11-12-05 22:56

Hej, jeg er Handicap hjælper, og hende som jeg passer har sit eget tastertur og hendes pcér er selvfølgelig indstillet spc til hende. Hun er nu begyndt på et pc kursus, og har så sit eget tastertur med, men skal bruge en del tid på et indstille den pcér hun har tildelt der....
Er der ikke en eller anden måde man kan gemme sine indstillinger på sin pcer og så tage dem frem der ovre, endten på nettet eller på en cdrom eller noget??

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 11-12-05 23:24

I kan købe sådan en lille tingest (mindre end en lighter) til at sætte en i USB port, den hedder en "Stor and go" pen.
Der kan ligge fra 50 MB og opefter til mange hundrede MB. Den kan man lægge data ind på, som man kan tage med og bruge på en anden pc. Den er ret nem at anvende.

Mvh
max h

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-05 23:28

I hjælp >søg> "brugerprofiler, kopiere" står der lidt om at gemme brugerprofiler.
Men desværre skal man være logget på som administrator for at kopiere/sætte ind.
Og på de fleste PC kurser "renses" comp hvergang der skiftes bruger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 23:41

maxhankat har en god løsning - bortset fra at den hedder store and go - ikke stor and go

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 11-12-05 23:51

Nej selvfølgelig ikke Miritdk, det har jo ikke noget at gøre med størrelse,
jeg manglede bare et lille e - he.
Men skal det være helt rigtigt, så hedder det en "Store 'n' go U3 smart drive"
max h

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 11-12-05 23:57
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-12-05 01:38

en 512mb udgave af Verbatim Hi-Speed Store 'n' Go , kan købes for 270,- her,
http://medie-shoppen.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=554
der er også andre størrelser.

Jeg kan ikke lige se at der står U3 ved nogen af dem, om det så er en anden model, eller om det er en forglemmelse,, hmm

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-12-05 01:40
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-12-05 01:44
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-12-05 02:29

Hej
Du kan overføre indstillingerne her.
START/ALLE PROGRAMMER/TILBEHØR/SYSTEMVÆRKTØJER/GUIDEN OVERFØRSEL AF INDSTILLINGER
Meget nem måde at overføre forskellige indstillinger/filer og andet, til andre komputere.
Kræver at der kan tages en kopi, enten på Cd eller Disketter, som så lægges ind på andre komputere.

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-05 07:51

Sådan en U3-fyr til 1.024 GB kan købes her http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=72096
for kr. 514 + forsendelse. Den kan tilsyneladende meget mere end en almindelig USB-nøgle, og jeg tror, jeg vil anskaffe en, men der står, at "OS" er nødvendig. Er der nogen, der ved hvad OS er og om det findes i almindelige computere med Windows XP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-12-05 09:02

OS = OperativSystem

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-12-05 10:50

En "Store'n'go smart drive" (en flytbar disk) behøver da ikke være så dyr, hvis man kun har brug for at lagre nogle få MB.
Jeg har da set man kan købe dem for en pris helt ned til ca. 120 kr.
De koster ca. 1.- kr. pr. MB.
Jeg har en på 256 MB den kostede 249.- kr.
Den er hamrende ukompliceret at bruge og kan anvendes igen og igen.

Mvh
max h

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 12-12-05 13:37

Jeg takker for alt den hjælp jeg har fået, og håber jeg kan bruge det næste gang jeg skal i vagt! For det er meget kosbar tid hun bruger bare på at indstille maskinen, og hun bruger i forvejen en masse tid på at arbejde med puteren. Så ind til videre mange tak!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-05 17:13

Jeg har lige set en test fra "hardwaretest" om en USB nøgle, som måske kan bruges til det du vil..............men jeg har ikke prøvet, så det er kun noget jeg gætter på.
http://www.hardware-test.com/ht/test_show.asp?id=4544

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-12-05 01:45

Hej
At brænde indstillingerne over på en Cd/diskette, er stadig det billigste og nemmeste.
Som jeg kan forstå det, skal indstillingerne kun bruges til at justere den anden Pc, og så står man med en USB enhed, og skal bruge den til hvad.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 05:51

Hvordan opdatere man en cd ?
Hvad brænder man den med ?
Kan den hænge i en snor om halsen ?

Diskette, hvorfor er min usbdims på 512mb. tit for lille, når at jeg slæber data med mig ?

Eyvind -> Jeg syntes at den er smart, den du henviser til, men underligt at den ikke virker på win-me når den virker på 98.
min er næsten magen til -MIGO den fungere fint på både ME og 2000, som jeg har brugt den på, min billige Aldi dvd, har kortlæser og usb,
der virker den også. den har desuden et pgm. der skjuler og sikre indholdet på en del af den, hvilket så kun kan tilgåes med en adgangskode.
Her har jeg så mine vigtige data liggende, netbank, digital signatur, post-kontoer osv.
Kingston DataTraveler II hedder den
http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=79677 375kr.
Den samme med MIGO
http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=94924 383kr.

samlet oversigt
http://www.m-e.dk/shop/productlist.asp?Id=1233
+
http://www.m-e.dk/shop/productlist.asp?Id=1682

overstående er klippet ud fra
http://www.m-e.dk

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-12-05 11:27

MUGN

Læs og bliv klogere

http://www.medieshoppen.dk/shop/default.asp?SetLng=1

Varenavn 1 Stk Verbatim Hi-Speed Store'N'Go 5 in 1. 128 MB
Vægt 200 Gram

Så har Verbatim gjort det igen, denne gang har man næsten det hele ved hånden.

1) Du har en 128 MB USB-Pen.
2) Du kan optage Video med den, op til 12 Min. i en opløsning: 640 x 480 pixels @30fps
3) Du har et digital kamera, med plads til ca. 3000 billeder i en opløsning: 320 x 240 pixels
4) Du kan bruge den som WebCam, når du vil snakke med dine venner over nettet.
5) Du har en diktafon ved hånden, op til 110 Min. ved 8kHz

Alt det, og så er den ikke større end at man kan have den i lommen når man skal nogle steder.
Det er næsten for godt til at være sandt.

--------------------------------------------------------------------------------

Pris ved 1 stk. 499,00 DKK

MUGN

Jeg jagter ikke points!
Du kan bruge de fleste af de forslag, der er her på tråden, men den der USB-pen er - uanset hvilken en du køber - en meget fin ting at anskaffe sig.

Held og lykke!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-12-05 12:30

Start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/guiden til overførelse af filer og indstillinger.

Formater en diskette og sæt i. Der skal kun bruges 1.
Kør guiden overførelse af indstillinger, Husk at hente indstillinger ved gammel PC.
Tager lidt tid, før guiden er klar.
Vælg drev A:
Vælg på brugerdefineret liste.
Tastatur og mus.

God ide at lave en diskette på kurset, der sætter den udlånte Pc,
tilbage til gamle indstillinger.
Bare for høflighedens skyld.
Samme procedure som ovennævnte.
USB pen, er da udmærket, til mange formål, men tror ikke det gælder her.
Da vedkommende åbenbart er handicappet, og sikkert ikke har brug for det, men det er da en løsning.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-12-05 12:32

Hej igen
Glemte at skrive, du kan oprette en gratis hjemmeside på www.frac.dk eller hos www.tripod.dk
hvor du kan oploade disketten, så er den altid ved hånden

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-12-05 12:34

Sidstnævnte er ikke rette link, men du kan oprette en gratis side hos jubii.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 15-12-05 12:47

Nu har jeg købt sådan en U3 smart Kignston, og den fungerer fint. Har prøvet den på en anden computer, og den virker fuldstændig som på ens egen computer med samme indstillinger og det hele. Den kan bære 1 GB, og hold kæft, hvor er den lille. Jeg har måttet sætte et stort nøgleskilt i den - ellers kan jeg ikke finde den i tasken. Vejer kun nogle få gram.
Jeg bestilte den på Nettet hos Proshop (se tidligere indlæg) og den kom dagen efter. Det er da bare helt fjong.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-12-05 13:51

hvaderikkeibrug

Ja den er smart og det er billigt for 1 GB - pas nu godt på den!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-05 16:09

Sofus jeg tror du er inde på noget nemt og godt.

Ps. De fleste undervisnings computere sættes til standard sammen med valg af styresystem/program hver morgen, så det er nok ikke nødvendigt med at sætte computerens indstillinger tilbage efter brug.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-12-05 06:09

Eyvind,,,selvfølgelig hæ/hæ
Disken er absolut det nemmeste, afprøvede det før jeg lå tippet, der skal kun bruges 0,65 mb plads, altså rigeligt til en diskette, men nu tog jeg kun mus og tastatur.
Skulle jeg have samtlige indstillinger, skulle der bruges 6 disketter.
Men det kan så tage sin tid, at køre guiden, men sikkert ikke langsommere, end at gøre det manuelt.
Vidste ikke, at undervisnings Pc´er blev nulstillet.
Kunne være men selv havde behov for et kursus.....
Men ellers var det, rimeligt nok, at sørge for at Pc´en blev bragt tilbage til original opstilling.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-03-06 18:12

Fandt du noget du kunne bruge.

Godkendelse af svar
Fra : MUGN

Dato : 09-03-06 21:51

Tak for svaret hvaderikkeibrug.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-03-06 05:45

Meget dyr løsning.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 10-03-06 07:00

Selv tak, Mugin - selv om jeg ikke synes det er mig, der fortjener æren, for jeg fulgte jo bare nogle af de andre råd i tråden, men jeg kan sige - også til dig, sofus.dk - at jeg har været umådelig glad for dimsen, selvom den var dyr. Og den pågældende handicappede dame kan jo også bruge den til andet end lige tastaturindstillinger. Bare det, at man kan tage uanede mængder af billeder med sig er dejligt. Og hun kan tage materiale og øvelser fra sit PC-kursus med hjem og arbejde videre med det derhjemme o.s.v.
Jeg underviser selv i EDB på to skoler og en klub og kan tage undervisningsmaterialet med fra sted til sted - og tilmed lave ændringer i det, hvilket jo ikke tidligere kunne gøres uden at brænde en ny CD hver gang.
Jeg holder også foredrag med et PowerPoint show på ca. 200 MB, hvor nogle af billederne bliver tilpasset efter den pågældende målgruppe - og her skal jeg heller ikke brænde en ny CD hver gang. Jeg kan endda have de 2 mest brugte versioner liggende ved siden af hinanden.
God weekend

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-03-06 07:12

hvaderikkeibrug ,,,helt enig.
Sådan en fyr er rar at have, men temmelig dyr.
Bruger selv en ekstern 20 mb 2½ disk, som ikke kostede over 500.- brugt

Men meget dyr, når man LÆSER hvad spørgsmålet gik ud på.
Disse indstillinger kunne ligge på en diskette, som vel koster 0.50.-