/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
madding
Fra : jas
Vist : 4011 gange
40 point
Dato : 09-11-02 22:17

Hej jeg vil prøve lykken som lystfisker.Jeg vil primært fiske efter fladfisk,og jeg havde tænkt mig at bruge forfang. mit spørgsmål er? hvilke madding er bedst,hvilke mole skal jeg prøve på og hvor kan jeg købe maddingen. jeg kommer fra rødovre og havde tænkt mig at fiske et sted mellem rødovre og helsingør.
Hvis der skulle komme nogle gode tips til en nystartet fisker er de meget velkommen.

Accepteret svar
Fra : pauli

Modtaget 40 point
Dato : 10-11-02 17:28

Hej Jas

Du skal bruge sandorm eller børsteorm, de kan købes i Sportscenteret på Roskildevej i Rødovre,- koster ca 25,- kr for 10stk.
Hvad angår fiskestedet kan jeg anbefale Helsingørs nordmoler, både statshavnens og nordhavnens. ved sidstnævnte skal du gerne helt ud på spidsen, eller minimum forbi "knækket" Mest optimalt er det dog at tage ud med en turbåd, gerne Bonito eller Nadia(se www.bonito.dk). Andre høfder og moler længere nede på øresundskysten som Snekkersten m.fl. kan også bruges men er ikke lige så gode.
I Helsingør kan der også købes orm i Trykkerdammen, syd for opmarchbåsene til nuværende Sverigesbåde.

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-11-02 14:48

"jas" <jas.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dNez9.11156$oC3.1225186@news010.worldonline.dk...
> Hej jeg vil prøve lykken som lystfisker.Jeg vil primært fiske efter
> fladfisk,og jeg havde tænkt mig at bruge forfang. mit spørgsmål er?
> hvilke madding er bedst,hvilke mole skal jeg prøve på og hvor kan jeg
> købe maddingen. jeg kommer fra rødovre og havde tænkt mig at fiske et
> sted mellem rødovre og helsingør.

Hej Jas?

Du kan se hvor du kan købe agn her: http://www.agnsiden.dk/

Mht. hvor, hvornår, og hvordan, må nogle af vore Københavnske fiskebrødre
træde til

venlig hilsen
Alex Linaa

Kommentar
Fra : kariec

Dato : 11-11-02 20:11

Hej Jas.

I vinterhalvåret kan det, i hvert fald her i Nordjylland, være svært at få fat i sandorm eller igler. Jeg har selv med held brugt rå sildestykker som madding. En sildefilet skæres ud i ca. 1 cm brede strimler med en skarp kniv.

Med venlig hilsen
Karsten Eckardt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-02 23:34

En mulighed er Nordmolen ved lystbådehavnen eller Kronborgpynten men her
skal du helt hen til "stenene" de ligger over mod lystbådehavnen her er
sandbund.

Sandorm er ganske fint.

Finn

jas skrev i meddelelsen ...

>hvilke madding er bedst,hvilke mole skal jeg prøve på og hvor kan jeg
>købe maddingen. jeg kommer fra rødovre og havde tænkt mig at fiske et
>sted mellem rødovre og helsingør.

Godkendelse af svar
Fra : jas

Dato : 14-11-02 21:11

Tak for svaret pauli.
Jeg vil i den kommende tid prøve lykken i helsingør.
Hvis jeg ikke får nogle sild på krogen må jeg vente
til julefrokosten..hæ hæ

Kommentar
Fra : tigerhand

Dato : 14-08-09 20:47

jeg vil take for hjælpen til jer der har skrevet gode råd til mig tigerhand