/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Tekst til billeder i Dreamweaver
Fra : Kris
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 07-12-05 18:56

Hej
Er det muligt at tilføje tekst nedenunder et ganske almindeligt billede i dreamweaver? Ligesom man kan i frontpage? Helst uden tekstbokse da de har det med at rykke sig.

Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-05 19:40

Ja, du skal bare trykke på shift + returtasten så vil cursoren komme lige under billedet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 07-12-05 19:53

Jeg har så bare lige et problem, jeg har flere billeder der er lige ved siden af hinanden og de billeder de hopper så ned til næste linje når jeg bruger shift + returtasten. Er der andet der kan gøres?

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-05 20:05

Hej

Du kunne jo lave en tabel og sættes billederne ind i, så bliver teksten sammen med billedet i den celle du sætter billedet.

Du kan også vælge at bruge ALT="XXXXXXX" inde i billedtaggen, så får du en tekst der vises når du bevæger cursoren henover billedet.

Lis

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-05 20:13

Ja, det var jo ikke til at vide, men så skal du lave tabel som Lis skriver

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 07-12-05 21:49

Tak for svaret LisBJensen. Jeg skulle have uddybet mig lidt mere. Tak for jeres tid og svar.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 08-12-05 23:37

Hej

Du kan forøvrigt og gøre det ved at bruge lag eller positioner, men det er lidt vanskeligere at arbejde

Lis

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 09-12-05 08:28

Ja, det prøvede jeg først, men det var ikke lige til. Det rykkede sig meget.