/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Et protected spreadsheet med få åbne cel~
Fra : akselbo
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 06-12-05 23:12

nu har jeg !!§§§?!!§ i fumlet i flere timer ...
jeg har konstrueret et excel-spredsheet til en ven = en ´fakturaformular´ med mange formler osv - brugeren skal kun have lov til at ændre på visse celler

1 = hele formularen rummes indenfor a1:i31

2 = der må kun kunne ændres i følgende cellers indhold
d24:d26
e24:e26
g24:g26
i12
i13

hvordan er det lige at jeg gør

Accepteret svar
Fra : henrikdj

Modtaget 110 point
Dato : 07-12-05 00:17

Først skal du formatere de celler der må indtastes i af brugeren:
Marker cellen/cellerne.
Formater -> Celler -> Fanen 'beskyttelse'.
Fjern hak ud for 'Låst' (det står slået til som standard).

Når du har gjort det for alle celler skal du så slå arkbeskyttelsen til:
Funktioner -> Beskyttelse -> Beskyt ark
Angiv evt et password (men glem det ikke for det kan ikke nulstilles)
Vælg hvad brugere skal have lov til at gøre i arket ved de celler der er låst.

Så skulle den være der.

mvh
Henrik

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 07-12-05 00:17

Først skal du formatere de celler der må indtastes i af brugeren:
Marker cellen/cellerne.
Formater -> Celler -> Fanen 'beskyttelse'.
Fjern hak ud for 'Låst' (det står slået til som standard).

Når du har gjort det for alle celler skal du så slå arkbeskyttelsen til:
Funktioner -> Beskyttelse -> Beskyt ark
Angiv evt et password (men glem det ikke for det kan ikke nulstilles)
Vælg hvad brugere skal have lov til at gøre i arket ved de celler der er låst.

Så skulle den være der.

mvh
Henrik

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 07-12-05 00:17

Først skal du formatere de celler der må indtastes i af brugeren:
Marker cellen/cellerne.
Formater -> Celler -> Fanen 'beskyttelse'.
Fjern hak ud for 'Låst' (det står slået til som standard).

Når du har gjort det for alle celler skal du så slå arkbeskyttelsen til:
Funktioner -> Beskyttelse -> Beskyt ark
Angiv evt et password (men glem det ikke for det kan ikke nulstilles)
Vælg hvad brugere skal have lov til at gøre i arket ved de celler der er låst.

Så skulle den være der.

mvh
Henrik

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 07-12-05 00:20

Ups - det er jo ikke fordi jeg tror du er tungnem at jeg gentager svaret igen og igen. Eller at jeg håber på at få triple-point...
Jaja - det er hvad der sker når man ikke venter tålmodigt på at serveren svarer.

mvh
Henrik

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 07-12-05 09:26

Tak for svaret henrikdj - og jeg fik det til at virke