/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
CPU (1,7) til (2,4)
Fra : Daniel17
Vist : 497 gange
60 point
Dato : 04-12-05 13:17

jeg har et spørgsmål omkring opdatering af CPU.

Min CPU er en "CPU PENTIUM 4, 1700 MHZ S478 BOX"

Jeg menner at mit bundkort er et "MB ECS P4S5A SKT 478 P4 ATX SIS645 ATA/1"

Og jeg kik på denne CPU, "Intel Celeron D 320, 2,4GHz, S478, 533MHz FSB, 256kB, m.køler"

Nu lyder mit spørgsmål sådan, kan jeg bare skifte min CPU ud ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-12-05 13:47
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-12-05 13:48

Klik på CPU support.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-12-05 13:51

Som du kan se er der uoverensstemmelse med frekvensen på den du har fundet og det der angives.

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 04-12-05 14:03

vil det sige at alle de CPU'er, som er på dit link kan jeg sætte i uden problemer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 14:13

Du kan bruge alle med sokket 478 p4 med en hastig på 533mhz. Dine ram skal være DDR 333.
Det er bedre at købe en pentium 4 end en celeron da der også er noget med hastigheden omend den er dyrere. Det kommer meget an på hvad du skal bruge pcen til.
Det er ikke givet du kan mærke forskellen hvis den kun bruges til brevskrivning, surfing og lidt mail

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 04-12-05 14:20

den bliver brugt alt.

men til de nyere spil bliver spillet på en AMD 3500+

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 14:24

Grunden til jeg spørger er jo at det faktisk ikke er sikkert at du vil kunne mærke den store forskel fra din P4 1,7 til din du har i kikkerten Celeron 2,4. Der er ikke den hel store forskel i hastighed. Hvorfor vil du opgradere?
Jeg ville nok sætte nogle flere ram i og et nyere grafikkort så vil den virke væsentlig hurtigere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 14:25

Selvfølgelig afhængig af hvor stor processor du vil sætte i

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 04-12-05 14:33

min ram er 512 mb

gruden er..... At jeg faldt over den celeron 2,4, på

http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=432&ProductCategoryID=282

og 600 kr det er okey

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 70 point
Dato : 04-12-05 14:37

Jeg ville nu lade den mere råsejge Pentium 4 være og så nøjes med at opgradere med RAM.
Listen angiver ganske rigtigt de CPU'er du kan anvende.
Du skal være opmærksom på, at den Celeron du nævner ikke er med på listen da det er en nyere type, hvilket dog ikke udelukker, at den kan bruges da listen sikkert ikke er opdateret.

Celeron har mindre cache end P4 hvilket i nogle tilfælde giver hurtigere afvikling og i andre er en stor ulempe.

Godkendelse af svar
Fra : Daniel17

Dato : 04-12-05 14:47

Tak for svaret BjarneD.

jeg tror du har ret.

opgradering af min ram ville være en god løsning i første omgang.
der er jeg også, helt med i hvad jeg laver.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 14:49

Hvis du gerne vil have den celeron er der her en til 595, inkl. levering.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92519

men som jeg tidligere skrev og som Bjarne også så rigtigt skriver ville jeg spare den cpu og smide mere ram i og evt. nyere grafikkort. .-)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 14:51

der er endda kun 593,-

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-05 14:53

Hvis du spiller på AMD comp

Hvis du ikke tegner i 3D (Max)
Hvis du ikke klipper film
Hvis du ikke arbejder med meget med store fotofiler
......................så er det spild af penge at bøvle med opgradering fra 1,7 Pentium til 2,4 Celeron D

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 04-12-05 14:57

tak til jer alle sammen

nogen gode svar jeg kan bruge

Kommentar
Fra : BjarneD