/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kribensis
Fra : Jay_nike
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 22-11-05 17:35

jeg har to Kribensis hunner, som jeg har haft fra de var ca. 3 måneder gamle, de er nu ca. 7 måneder nu, da jeg så fik mig en han på størrelse med hunnerne, gik det galt hunner jagtede ham vildt rundt i mit 250 liters akvarium ( god beplatning, gemmesteder og masser af huler ) jeg har også 4 sommerfugl chiclider og maller samt 10 neon fisk.

hva skal jeg gøre:skal jeg købe en anden han og hvor stor skal han være, og vil de også bare jagte ham...!

Kommentar
Fra : txn

Dato : 22-11-05 18:43

Du kan prøve at fange hunnerne op og lade dem gå i et andet akvarie mens hannen vender sig til sine nye forhold. Hunnerne sættes tilbage, en efter en, med en dags mellemrum, efter de har gået for sig selv i 2-3 dage. Besværligt, men ofte effektivt.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-05 20:48

Hej Jay_nike
Nej- du skal ikke købe en anden han, men derimod fjerne den ene hun.
Kribensis er pardannende og i et akvarie under 500 ltr. går det altså ikke med 2 par og slet ikke med 2 hunner og 1 han.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Jay_nike

Dato : 24-11-05 17:29

Tak for svaret dabj.