/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Filmen Sidste Time
Fra : 10.Totti
Vist : 891 gange
50 point
Dato : 12-11-05 00:48

Jeg fatter den ik?? så er de udenfor skolen men når de andre kigger ud så er der ingen??? og hvem er morderen??

nogen der forstår den ?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 12-11-05 02:56

Morderen er journalisten, som mangler en historie. Så den ikke lige iaften, men mener det er noget med, at han optager før/efter det hele sker.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-11-05 12:47

Filmen er surrealisme. Den handler altså om det der sker i det ubevidste og som du oftest er i kontakt med i dine drømme.

Surrealisterne mente at man kunne komme i forbindelse med de ubevidste lag gennem; automatismen, drømmene, sedsualdriften, den psykotiske tilstand, barnlighed, primitiv kulturlæsning, opgør med traditionel vesteuropæisk virkeligheds opfattelse.

Det store spørgsmål for surrealisterne var: Hvad er virkeligheden? De søger den ofte mellem virkelighed og drømmen. Absolut realitet? Søger den sandhed der er gemt bag den vesteuropæiske kulturbestemte og tradition, som logik fornuft, maral og æstetik.

Surrealister er inspireret af dadaisme (collage) og psykoanalysen.

Hvis du analyserer filmen med surrealistens briller på, handler det ikke om hvem morderen er, men hvad er virkeligheden.

Surrealisterne talte også om virkelighedens knaphed.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-11-05 14:12

Totti - der kom ikke mere fra dig, i dit foregående spørgsmål?
http://www.kandu.dk/dk/spg/77722
Vi var en del der prøvede at hjælpe og selvfølgelig vil vi gerne vide hvordan det gik / går altsammen?

God weekend.

Dorthe

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 12-11-05 14:29

Altså, kort og godt.
Da filmen er slut, opdager vi det hele bare var fantasi. Det var en drøm for en jonalist at få hele den historie ned på film.
Konklution: Tænk at nolge mennesker drømmer om andres grusomme skæbende, for blot selv at få en smule anerkendelse.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-11-05 11:03

Jeg tror ikke at det var journalistens drøm. Det var den sidste elev som bliver myrdets drøm. Hun ser jo netop sit eget lig blive kørt ud inden hun får halsen skåret over.

Jeg tror nærmere at filmens budskab er pressens meget sensationslystne journalistik og dermed også brugernes behov for sensation. Altså stof til eftertanke.