/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Hvad er prisen på et show med en kendt??~
Fra : frk.fidus
Vist : 690 gange
100 point
Dato : 10-11-05 15:30

jeg står i den situation at jeg skal arrangere et show med en kendt engelsk foredragsholder men skal forhandle en pris og ved ikke hvor meget jeg kan tage.

Der er 420 pladser, billetindtægten udgør 65.000,- ved fuldt hus og arrangøren står for reklame i aviser, billetnet opkobling, lys, lyd m.m.

Det koster min "kontakt" en flybillet tur retur samt anden transfer i uk og dk samt overnatning på hotel og kost. ialt ca. 5000,-

Hvor meget kan jeg "sælge" min "kontakt" til ????

Er der nogen der har erfaring med sådan noget? Og vil give et bud! Der er med garanti fuldt hus ved arrangementet da han også er kendt fra TV.

håber på svar!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 16:00

frk.fidus.... kan du ikke prøve at sammenligne priserne fra vore egne kendte??

http://www.artebooking.dk/

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 10-11-05 16:05

Nordsted...
Hvilke priser??? for de kendte skriver jo ikke hvad de tager for at underholde hér og dér. Det er jo hvad den kendte skal have for at optræde.... og ikke billetpriserne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 16:09

ups..... jeg har tidligere set hvor meget det koster at hyrer dem, jeg leder lige...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 16:14

Hm... Jeg ved fra min tidligere (..og i visse kredse MEGET kendte;) 'svigerfar' at et foredrag-/tema-interview m. publikum på et universitet, som skal transmitteres på local-tv (inter-state) koster i omegnen af 1 mil. US $

..men 'eks. svigerfar' er også 'specialist', så salæret udgør ca. halvdelen af beløbet.

I Danmark udbydes samme 'arrangement' normalt for ca. 1/10 del af prisen

Dvs. ca. 700.000 dk.

Ps. Hvilken branche taler vi om. Jeg taler om nobel-pris tagere osv...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 16:16

Sorry...

Jeg overså at det ikke var en tv-transmission du skulle sælge B-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 16:22

frk.fidus..... typisk nu kan jeg ikke finde det, men evt. kunne du finde den kunstner, som du syntes kommer nærmest din kontakt, og så ringe/maile til arte og hør på en pris??.... jeg finder garanteret priserne når du har fået svar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 16:26

molo - hvor står det at det er en tv-transmission ???????

tror frk.fidus som skrevet selv skal stå for det norsted1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 16:32

Måske et godt sted at kigge?

http://www.musiker-boersen.dk/foredrag/Nielsen%20Holger%20Bech.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 16:38

miritdk..... ja jeg ved godt, at frk.fidus selv skal stå for det, men mangler en ca. pris hun kan forlange på vegne af sin kontakt, og øv, jeg har tidligere set priser et eller andet sted, hvor meget de kendte tager for et show, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 10-11-05 16:44

Mole og i andre... ja det er lidt svært, specielt fordi priserne i udlandet ofte udgør meget større summer... men jeg kigger på jeres link og leder videre.

hægter mig på senere i aften og ser om nogen er kommet frem med en guldklump :)
takker alle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 18:25

Her er der lidt priser på, men de er nu ikke helt så kendte,

http://www.danish-entertainment.dk/juleshows/index_juleshow.html

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 10-11-05 21:05

nordsted1... det gav mig helt klart lidt at gå efter så hvis ikke nogen andre lige popper op med priser på nogen udenlandske underholdere/foredragsholdere, får du pointene.

giver den lige til imorgen ik... håber stadig at ramme én af hans kaliber

og man skal lige forestille sig at ham hér rejser rundt overalt i verden og afholder...ja...seancer Jeg vil ikke sige hvem han er men han er et medium som kan formidle kontakt til det hinsides... :) og da det jo er ret oppe i tiden må der være efterspørgsel på sådanne shows.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 21:14

Det er helt ok, det irriterer mig bare af hulan til, at jeg ikke kan finde en side med mere kendte personer, for jeg ved
at jeg har set sådan en engang, men ellers så prøv at ringe til artebooking, og forhør dig om en pris på den dyreste

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-05 21:22

Tajmer har også udenlandste kontakter, så det må da være oplagt at spørge hvad den dyreste kunstner koster??

http://www.tajmer.dk/

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 10-11-05 21:31

50-100.000kr er et bud for en semi-kendt dansk kunstner baseret på erfaring fra firma-julefrokost arrangementer. Det kan jo svinge meget efter hvem det er og hvornår vedkommende skal bruges. De rigtig kendte har jeg ingen anelse om.

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 16-11-05 18:04

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 16-11-05 18:06

tak for hjælpen alle... jeg håber de er i godt humør når jeg skal forhandle det er jo første gang jeg prøver sådan noget. Så jeg går efter ca. prisen på en tilsvarende fra tajmer.dk :) tak nordsted1 og i andre.