/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
vil købe piratfisk
Fra : niklasss
Vist : 877 gange
50 point
Dato : 07-11-05 20:56

er der nogle der har nogle piratfisk de vil sælge dem får snart et akvarium de må gerne være ca 15 cm

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 07-11-05 20:57

nej....det har jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 07-11-05 21:02
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-05 21:04
Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-05 21:37

Det er ikke nemt at finde så store Piratfisk, og hvis, så er de meget dyre.

Men 15 cm siger du de gerne må være, hvor stort akvarium får du......det skal være på mange,mange hundrede liter for at være stort nok til sådan nogen store fisk.

mvh dova

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 08-11-05 08:27

Her er piratfisk, men husk lige at læs om deres adfærd, piratfisk er ikke bare en underlig/sjov fisk..

http://www.tropefisk.dk/shop/default.asp?ProductID=108120

Piratfisken er en af de mest berygtede fisk i verden. De har rygte for at være glubske og ondskabsfulde dyr, men de kan også være akvariefisk og de er en utroligt spændende race af fisk. Selvom de, med deres sakselignende, uhyre skarpe tænder er i stand til at æde dyr som er 50 gange større end dem selv, spiser de, blandt andre ting, også mindre fisk, frugt og insekter.

Piratfisk lever i stimer af mindst 20-25 fisk. Stimen bliver en helhed som beskytter fiskene mod indtrængen og som omringer bytte. Hvis en piratfisk bliver sat i en akvarium alene, vil den blive inaktiv og sky og stå stille i et hjørne af akvariet på en måde som er uhensigtsmæssig for den.

Har du piratfisk i et akvarium, skal du altid huske på, at piratfisk bliver op til 40 cm. lange, og når man skal have en stime på 20 fisk, så skal der plads til. Og så skal de have en lidt anden slags mad en andre fisk. Hos piratfisk kan det ikke nytte at fodre med tørfoder eller små fisk. Det bedste er større fisk som fx rødspætter. Til gengæld skal de ikke fodres hver dag, men kan nøjes med 2-3 gange om ugen.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : mehn

Dato : 08-11-05 14:49

hej nu ved jeg ikke hvor du kommer fra niklass.
men der ligger en dyre handler lige i starten af kongelundsvej (på Amager) der har 2 rigtig store grimme nogle til kun 98kr stykket hun prøver gerne at tørre dem af på mig når jeg er dernede for at se på fisk

Godkendelse af svar
Fra : niklasss

Dato : 03-05-06 15:36

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : pirat-fisk

Dato : 29-03-09 18:39

kan man godt ha en enkel pirat fisk i et 65 L akvarie