/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Enkeltydelser...
Fra : Nuserpigen
Vist : 1153 gange
150 point
Dato : 31-10-02 21:11

Hvor lang tid må der gå, fra at man søger om en enkeltydelse, til at man får svar???
Jeg har søgt sidst i august og igen om noget andet i starten af oktober, men har ikke fået noget svar.....Har ringet til kommunen og bedt om svar, men den person som jeg skal snakke med, siger altid jeg ringer tilbage.....men har stadig ikke fået noget svar....hvad gør jeg???
Det kan da ikke være rimeligt, at man skal vente over 2 måneder på svar......??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-10-02 21:51

Hej Nuserpigen

Nej, alt tyder på, at kommunen bevidst trækker sagen i langdrag. Der er ingen regler for, hvor lang tid der max. MÅ gå,
der tales blot om, hvor lang tid, der normalt går, men denne tid er betydelig kortere. Det kan du læse nærmere om her:
http://www.gjernkommune.dk/borgerhaandbog/Sagsbehandlingstider_forvaltninger/Sagbehandlingstider_Det_sociale_omraade.htm

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-10-02 22:02

Hej igen Nuserpigen

Hvis du vil klage, skal klagen stiles til det sociale udvalg i din kommune. Dette har din sagsbehandler pligt til at være dig behjælpelig med.
Men prøv i første omgang at gøre kommunen opmærksom på, at du godt er klar over, at de i uhørt grad trækker sagen i langdrag.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 01-11-02 16:28

Jeg har søgt om betaling af transport til fysioterapi...min sagsbehandler sagde den gang, at det gik igennem.... Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor de trækker det i langdrag, det får de da ikke noget ud af!? De skal da betale fra den dag af, hvor jeg søgte.....

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 150 point
Dato : 01-11-02 19:48

Hej Nuserpigen

Rent økonomisk er det en fordel for kommunen at holde på pengene så længe som muligt, fordi det sætter deres renteudgifter ned. Men det berettiger dem selvfølgelig ikke til at tilbageholde penge, som du har krav på.

Som det fremgår af mit link ovenfor, ligger den normale sagsbehandlingstid i sådanne sager på 2 - 7 dage, så der er ingen tvivl om, at kommunen bevidst trækker sagen i langdrag. Og når de gør det, er det selvfølgelig, fordi du har krav på pengene - ellers kunne de jo bare behandle sagen på normal vis og så efterfølgende give dig et afslag.

Set i det lys er den langtrukne sagsbehandlingstid altså et godt tegn!

Jeg synes derfor du skal gøre følgende:

Gør din sagsbehandler opmærksom på, at du udmærket er klar over, at kommunens behandling af din sag langt har overskredet den tidsramme, som normalt er kotyme i sådanne sager. Dermed viser du, at du har sat dig ind i tingene og ikke bare er en person, som man kan spise af med en sludder for en sladder.

Hjælper det ikke, så bed din sagsbehandler rådgive dig om, hvordan du skal forholde dig med hensyn til en klagesag. Denne rådgivning har sagsbehandleren pligt til at give dig.

Giv derefter kommunen nok en chance og se, om ikke dèt sætter skub i foretagendet.

Eftersom kommunen nu er blevet klar over, at du er en person, som sætter sig ind i tingene og holder på sin ret, vil risikoen for et afslag sandsynligvis være yderligere minimeret.

Og ender det alligevel med et afslag, gør du "bare" alvor af den klageprocedure, som din sagsbehandler har instrueret dig i.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : noerager

Dato : 01-11-02 21:26

er du på bistand
klag

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 03-11-02 03:20

Tak for svaret Rellom.