/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
indesign - objekt låst?
Fra : free1
Vist : 658 gange
20 point
Dato : 24-10-05 11:05

Jeg har lavet et dokument og lavet nogle mastersider jeg har hentet ned og indsat tekst på. Nu skal jeg rettet et enkelt objekt til en anden farve men kan ikke få fat i dette enkelte objekt - jeg har tidligere rettet et andet objekt på samme side uden problemer men det objekt jeg nu vil ha fat i virker som om det er fuldstændigt låst? kan jeg være kommet til at trykke på en tast der låser noget el. hvorfor mon jeg ikke kan få fat i objektet?

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 30 point
Dato : 24-10-05 11:44

Det kan måske være du har "trukket" et andet lag henover dit objekt. Hvis du f.eks. har en tekst hen over dit objekt kan du ikke "komme ind til det" pga. dennes tekst ramme "skygger" for dit objekt.
Prøv at klikke på det "øverste lag" (måske din tekst) med den sorte pil, herved kommer de små blå markeringer frem på din side. Træk så én af disse blå linier op eller nedad (dette skal måske gentages...alt efter hvor mange lag der ligger "ovenpå" dit objekt) Så skulle du gerne komme ind til dit objekt som skal redigeres.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : free1

Dato : 24-10-05 11:52

Det var jo lige det der var galt - takker!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-10-05 12:13

Det var så lidt
Du klikker så på den tekst der står over min kommentar "Accepter som svar". Herved tildeler du mig de point du har udlovet.

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : free1

Dato : 24-10-05 12:26

Tak for svaret pallenoc.