/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Dos og win98 i netværk
Fra : olefahnoe
Vist : 491 gange
48 point
Dato : 29-10-02 19:19

hej vil I ikke hjælpe mig

jeg har en fem år gl. bærbar som ikke har cd-rom. den har jeg nu kun DOS og Win 3.1 på. jeg vil gerne lave et netværk med min win98PC. Der er installeret netkort i den bærbare, Men hvordan finder/giver jeg den en IP adr. den kan ikke ses under andre computer på WIN98PC'EN. heller ikke når den er sat op til IP 192.168.0.1 og U.mask 255.255.255.0
Hvordan giver jeg den bærbare et IPnr enten i DOS eller WIN3.1

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 58 point
Dato : 29-10-02 19:59

Hej Ole,

der er her en side der omhandler "Connecting from a DOS-system to an NT4 Server"... -->
http://www.wown.info/j_helmig/dosclnt3.htm
der er både skærmbilleder, en go' vejledning samt filer der ska' bruges... hvis du ikke har dem i forvejen...
samt denne "DOS-based Microsoft Network Server"... -->
http://www.wown.info/j_helmig/Dosservr.htm
plus "The DOS-Client for Microsoft Networks"... -->
http://www.wown.info/j_helmig/dosclien.htm

"BovisTech Netbeui BootDisks"
http://www.bovistech.com/netbeui.htm

"MS-DOS 6.22 Supplemental Disk: Description & How to Obtain"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q117600
har vist nok nogle opdateringer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 05-11-02 20:59

Ipconfig
Denne diagnosticeringskommando viser alle aktuelle værdier i TCP/IP-netværkskonfigurationen. Kommandoen er særlig nyttig på systemer, som kører DHCP, idet brugerne kan bestemme, hvilke TCP/IP-konfigurationsværdier der er konfigureret af DHCP.

ipconfig [/all | /renew [kort] | /release [kort]]

Parametre

all

Viser fuld skærm. Uden denne parameter viser ipconfig kun værdierne for netværkskortenes IP-adresse, undernetmaske og standardgateway.

/renew [kort]

Fornyer DHCP-konfigurationsparametre. Denne indstilling er kun tilgængelig på systemer, som kører tjenesten DHCP Client. Skriv det kortnavn, som vises, når du bruger ipconfig uden parametre.

/release [kort]

Frigør den aktuelle DHCP-konfiguration. Denne indstilling deaktiverer TCP/IP på det lokale system og er kun tilgængelig på DHCP-klienter. Skriv det kortnavn, som vises, når du bruger ipconfig uden parametre.

Uden parametre viser funktionen ipconfig alle aktuelle TCP/IP-konfigurationsværdier for brugeren, inklusive IP-adresse og undernetmaske. Denne funktion er særlig nyttig på systemer, som kører DHCP, idet brugerne kan finde ud af, hvilke værdier der er konfigureret af DHCP.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 01-01-03 23:08

har du driver til dos?

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 20-01-03 12:51

Tak for svaret strarup.