/ Forside/ Interesser / Rejser / Timesharing / Spørgsmål
10  mcloud 40
bolig i grækenland
Fra : gasen
Vist : 14277 gange
40 point
Dato : 29-10-02 00:34

Er der nogen der kan formidle kontakt til mægler der har kontakt til boliger i grækenland + ørerne der nede.
vi søger ferie en bolig, leje / køb mm. vi har ledt efter det på nettet, men uden resultat, der for prøver vi her på siden.
mv. gasen

Kommentar
Fra : danske

Dato : 29-10-02 00:54

Hej gasen

Her måske lige det du mangler.

På denne adresse findes der huse mv. til salg i Grækenland.

http://www.hellenic-realty.com/

MVH. Danske

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 40 point
Dato : 29-10-02 12:17

hej gasen
her er nogle link og tekst der fortælle lidt om køb af hus i grækenland,Min svigermor har lige købt hus på Rhodos og har haft stor glæde af disse link

Købe hus i Grækenland

Hvad gør man
Først skal du finde en ejendomsmægler du kan stole på, brug en du kender gennem bekendte, som har prøvet at handle hus i Grækenland.
I området Argolida på Peloponessos, kan vi anbefale Geoge Maragos.
www.greekhouses.gr
Som noget nyt må George Maragos benyttes som mægler i følgende områder/øer:
Athens, Pireaus, Korinthos, Patras, Peloponnesos, Korfu, Lefkada, Kreta, Thessaloniki, Larisa, Lamia, Xios, Mitilini, Limnos, Rhodos, Kos, Symi, Leros, Tinos, Andros.
George Maragos ved, at du ikke har meget tid til rådighed, og sørger for at det hele går hurtigt.
I sommeren (2000) mødte vi Maragos personligt, og ville selv i en given situation bruge ham som mægler.
Men først skal der findes ud af, hvor i Grækenland man ønsker at købe hus.
Tag højde for, om du fremover vil flyve til Athen, og derfra videre til huset med offentlige transportmidler.
I Grækenland findes tog og bus - og busnettet er det største og bedste.
Vælger du at bosætte dig på en ø, skal man være opmærksom på, at forbindelser ikke er så mange i vinterhalvåret.
Husenes pris er afhængig af hvor du vælger at bo, og som I Danmark er nogle steder mere attraktive end andre.
Start med at kontakte et ejendomsmægler firma (der findes en del på Internettet), og hør om de har noget til salg du kan bruge - få tilsendt oplysninger.

KØB ikke noget uden indlagt elektricitet og vand - leveringstiden kan være MEGET lang på disse ting.
Når du finder et hus der har interesse, bestiller du en flybillet til Athen, hvor det er billigst.
I Grækenland kan du hos firmaet Octopus Relocations Services, Marianne Maniatea Larsen, købe professionel hjælp til alle de praktiske ting som opstår i forbindelse med at bosætte sig i Grækenland.

Når huset er fundet - ja så er der brug for en advokat, f.eks. - Katerina Tsouraki i Athen, som kan kontaktes via Marianne Maniatea Larsen.
Der er fast salær på hushandler.
I Grækenland må en advokat dog ikke arbejde overalt, så der skal tit bruges en mellemmand, og der koster selvfølgelig ekstra.
Men hovedsagen må være, at du får en advokat du kan stole på.
Attention: Husene i Grækenland ejers ofte af flere personer, så derfor skal man sikrer sig at ALLE skriver under på salgspapirerne.
Er det er NYT hus der købes, skal man opmærksom på, at der er betalt afgift/skat på el og vand til staten.
Før der skrives under på slutsedlen, SKAL denne godkendes af din advokat - evt. sendes pr. fax.
Få indført på slutsedlen, at handlen SKAL være afsluttet inden en nærmere bestemt dato.
Nu har du så en adresse i Grækenland, og kan oprette en bankkonto - gør det. Så gives der en fuldmagt til advokaten til at hæve på kontoen. Sørg for at der er penge nok - fremtidige regninger, elektricitet, vand, telefon kan betales over denne konto.

http://www.rhodos-info.dk/

prøv at kikke disse sider igennnem så er du meget klogere ,men husk hav tålmodighed ,min svigermor´s huskøb tog lidt over 1 år at få igennem og godkendt af de græske myndigheder,de rider nemlig ikke samme dag som de sadler
mvh

mcloud

Kommentar
Fra : grizzly.

Dato : 20-01-04 21:51

hej alle ....

er det muligt at leje en bolig fra april til september for en lille familie på tre personer........og det skulle helst være på kreta...
hvis der er nogen der ligger inde med et par links ville det være dejligt...

mvh trioen

Kommentar
Fra : john24

Dato : 30-04-04 09:32

Hvordan låner man evt, penge til køb af ejendom i Grækenland?

Kommentar
Fra : osivkos

Dato : 02-05-04 09:10

Til interesserede i køb/leje af feriebolig på øen Kos kan jeg hjælpe. Jeg har boet fast på Kos i 25 år og beskæftiger mig nu med netop restaurering/køb/salg/leje af Græske bondehuse.
Jeg kan uforbindende kontaktes på osivkos@hol.gr eller på mobil +30-6944-574347.

mvh Ole Sivertsen

Kommentar
Fra : john24

Dato : 02-05-04 12:08

er der mulighed for at benytte realkreditinsttutioner til køb til bolig i grækenland?

Kommentar
Fra : osivkos

Dato : 02-05-04 13:18

til John24 Ja der findes i Danmark pengeinstitutter der specialiserer sig i financiering af køb af fast ejendom i udlandet, og der er også ved at åbne sig muligheder for her i Grækenland for udlændinge at optage lån til køb af fast ejendom. kontakt mig pr. Email på osivkos@hol.gr for mere info.

Mvh ole Sivertsen, Kos, Greece

Kommentar
Fra : tsoumeas

Dato : 24-04-09 13:40

køb af bolig på pelpoponnese/Mani der er der et Dansk/Græsk ejendomsmægler par der sælger og bygger græske boliger, se deres hjemmeside.

De lejer også ferieboliger og biler ud.

www.tsoumeas.com