/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Indsamling HJÆLP!
Fra : gr8
Vist : 275 gange
60 point
Dato : 19-10-05 12:00

Hej alle sammen

Jeg er i gang med at lave indsamling af tæpper, telte, jakker o. lign. Er der nogen her som har et firma, som vil hjælpe eller som privat person ligger inde med disse ting og som vil hjælpe folk i nød (Jordskælvs ofre i Pakistan).

Jeg bor selv på sjælland og vil gerne komme og hente ting såfremt det er muligt for mig. Eller arrangerer at disse bliver afhentet.

Jeg vil bare hjælpe disse ofre så godt jeg kan, men kan desværre ikke gøre det alene og derfor skal have jeres hjælp.

Hvis der er folk her, der sider inde med viden om, nogle firmaer der vil være med til at hjælpe eller ved at man burde kontakte bestemte private personer vedr. dette vil jeg også gerne høre om dette.

Jeg kan kontaktes på e-mail: UNNMOOL@HOTMAIL.COM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 12:28

Det er en smuk tanke, men nok desværre spildte kræfter.

Bortset fra telte mangler der vist ikke så meget i Pakistan - problemet er mere at de ikke kan få tingene bragt ud.

Inderne havde tilbudt helikopterhjælp, men blev smidt ud - dem ville man ikke have i Pakistan.

Hvem sagde taknemmelighed

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-10-05 12:39

refi. Det var vist ikke så simpelt som du gør det til. Det er nok nærmere politisk, og da der er foregået mange uretfærdigheder der nede, så kan man ikke bare sige sort og hvid.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 12:45

Det er simpelt....

Man takker IKKE nej til katastrofehjælp af politiske grunde - hjælpeorganisationer er netop upolitiske af samme årsag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-10-05 12:47

Kan kun give refi ret

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-10-05 12:50

Ok, tydeligt tegn på at du enten er venstre orienteret, eller meget ung. Begge veje er = lidt forståelse for virkeligheden. Men en god drømmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 12:57

Beklager "troldenesdhb"

Jeg er ingen af delene.....

Katastrofehjælp er noget alle yder alle, selv ulandene hjælper de "rige" når de kan.

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 19-10-05 13:01

Kan vi ikke lade være med at diskuterer det men istedet prøve på at finde en løsning på, hvordan vi kan hjælpe disse ofre! Da vi ikke vil komme langt ved at diskuterer dette og denne diskusion gavner heller ej disse ofre.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-10-05 19:46

Man skulle proppe nogle Herkules med det hele og så droppe det ned med faldskærm, som man gjorde under 2. verdenskrig.

Tænker, så det knager på, hvem der evt. kunne hjælpe med ting og sager...

Hvad med at alliere sig med spejderne? De kan lave et samlingssted, hvor de kan anbringe relevante ting og sager, som de samler ind hos alle os andre. Så kan du, gr8, organisere afhentning osv.

Hanne

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-10-05 22:34

Ja, se bare..vi kan ikke engang blive enige her inde *G*

Jeg tror det ville hjælpe hvis du var mere specifik, altså havde fundet nogle opsamlingssteder...dette er nok nødvendigt..ellers skal du søge efter folk som vil hjælpe dig med sådanne ting istedet.
Men en rigtig god tanke og initativ

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 20-10-05 13:11

Jeg takker.....

Jeg skal se om jeg kan samle nogle folk som kan stå div. steder for indsamlings steder. Men hvordan reklamerer jeg med at folk kan afleverer disse ting på det sted?

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 30 point
Dato : 20-10-05 15:05

Prøv at kontakte Civilforsvaret, diverse ungsomsklubber/foreninger, aktivcentre, sportsklubber og som ovenfor også nævnt spejderorganisationerne. Alle disse foreninger & organisationer har et bredt netværk.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-10-05 18:22

Det kunne også være Ældresagen eller pensionistklubber - de er ret aktive!

Og evt. Hjemmeværnet i dit lokalområde.

Lav opslag og få dem hængt op i supermarkeder, lokalcentre, butikker, genbrugsbutikker og del evt. ud på strøget eller smid dem ind ad folks brevsprækker.

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 11-03-06 16:41

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 11-03-06 17:08

Velbekomme.