/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Næsehorn
Fra : Pigen_17
Vist : 1152 gange
30 point
Dato : 13-10-05 09:26

Hej alle. Jeg søger svar om næsehornets fordøjelse og formering til min biologirapport. Kan nogle hjælpe.Tak Hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-10-05 09:32

Hér kan du læst alt om næsehorn. Det kræver blot, at du tilmelder dig som gæst i 14 dage http://danske-dyr.dk/newsletter/index.php?mode=show&id=90

Kommentar
Fra : Pigen_17

Dato : 14-10-05 10:15

Mange tak. Har du flere steder at søge, eller evt. bøger Hilsen Charlotte Marr

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 30 point
Dato : 14-10-05 10:30

Af bøger på biblioteket kan nævnes:
Citat
Rupert Matthews: Alverdens pattedyr / Rupert Matthews ; dansk oversættelse: Jesper Wad

Sort næsehorn, (2004) af Richard Spilsbury (Truede dyr)
Om det sorte næsehorns historie, hvordan det lever, hvorfor og hvordan det bliver truet af mennesker, og hvordan man i dag forsøger at redde det.

Kommentar
Fra : Pigen_17

Dato : 14-10-05 11:07

hvad med fordøjelsessystemet??? kan man ikke finde noget om det nogen steder???

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-10-05 11:31

I linket og i bøgerne står der helt sikkert også noget om fordøjelsessystemet.
Jeg vil også lige nævne Lademanns Dyreleksikon, hvor de fem næsehornsarter er beskrevet.

Godkendelse af svar
Fra : Pigen_17

Dato : 18-07-06 19:33

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-07-06 21:57

Velbekomme.