/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i Tilføj/fjern Windowskomponenter W~
Fra : Lange
Vist : 579 gange
200 point
Dato : 26-10-02 23:42

Når jeg går ind i Kontrolpanel/tilføj eller fjern programmer og vælger Tilføj/fjern Windowskomponenter kommer der en fejlmelding !!!!!

Installationsprogrammet kunne ikke åbne INF-filen msmqocm.inf

Den angivne fejlkode er 0x2 på linje 2011777033

Programmet kunne ikke initialiseres

Hvad kan man gøre?

Jeg har Win Xp Pro med Service Pack 1.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-10-02 23:55

Hej Lange,

der står et fif her... men jeg ved ikke om den vil hjælpe... "Remove un-wanted programs in XP"... -->
http://www.mvps.org/ecvogel/kb/XP_remove_progs.htm

eller dette her fra nyhedsgruppen... "microsoft.public.windowsxp.perform_maintain"

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Go to Windows\inf. In the right pane scroll down to msmqocm.dll and here
sysoc.inf, double click it and look under components for this line:
msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,hide,6

If neither is listed, copy the contents listed under msmqocm.inf from
here:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm (Line 57) into a folder
under Windows\inf in the right pane called: msmqocm.inf

--
All the Best,
Kelly

MS-MVP Win98/XP-Shell/User [AE-Windows XP]
Troubleshooting Windows XP
http://www.kellys-korner-xp.com
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_abc.htm
---------------------------------------------------------------------------------------------------

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : danske

Dato : 28-10-02 01:48

Hej Lange

Måske lidt hjælp eller svar?

Find filen Sysoc.inf i din x:\Windows\inf mappe.
Se efter at du har linien 'msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6' stående under [components]

Du kan evt. også lave en ny msmqom.inf fil, hvis den ikke eksisterer i forvejen.
Indholdet af denne, kan du se på
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/msmqocminf.txt
http://www.kellys-korner-xp.com

Mvh. Danske

Kommentar
Fra : j_jorgensen

Dato : 02-12-02 11:13

Hey Lange,

fik du det til at virke? jeg sidder med samme problem, og når JEG prøver det, får jeg bare en ny fejl :(

Får følgende fejl:

Installationsbiblioteket msmqocm.dll kunne ikke indlæses, eller funktionen MsmqOcm blev ikke fundet.

Kontakt systemadministratoren. Fejlkoden er 0x7e.

Argh :(

Kommentar
Fra : Lange

Dato : 09-12-02 06:19

Nej, jeg har ikke fået det til at virke.

Kommentar
Fra : badassjuncker

Dato : 03-01-03 23:58

arghhh har samme problem...plus at den går ned hele tiden...har snart prøvet ALT!!!!!

Kommentar
Fra : badassjuncker

Dato : 16-01-03 23:15

Hos mig virkede var det fordi jeg havde fjernet mappen med MSN Messenger fra c:\programmer\

kunne kun fikse det ved at installere XP oven i....

Kommentar
Fra : badassjuncker

Dato : 16-01-03 23:16

hov ...rettelse til ovenstående:::

Hos mig var det fordi jeg havde fjernet mappen med MSN Messenger fra c:\programmer\

kunne kun fikse det ved at installere XP oven i....

Accepteret svar
Fra : vittorio

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-03 15:33

Hej,

Havde samme problem efter installation af SP1.

Find filen Sysoc.inf i din x:\Windows\inf mappe.
Se efter at du har linien 'msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6' stående under [components]

SLET linien.

Det virker.

Kommentar
Fra : Lange

Dato : 09-02-03 08:34

Alle point til vittorio.
Som han skriver til sidst, Det virker.

Mange tak for løsningen på mit problem.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-02-03 11:16

Lange, så skal du trykke på "accepter som svar" over kommentarboksen

Godkendelse af svar
Fra : Lange

Dato : 09-02-03 22:09

Tak for svaret vittorio.