/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Køb af gammel bibel...
Fra : jumbovorre
Vist : 2188 gange
60 point
Dato : 25-10-02 12:34

Efter at have siddet og kigget gennem de forskellige emner og genrer på siden, har jeg stadig ikke fundet stedet for bøger...!?!

Men spørgsmålet lyder: Hvor kan jeg få fat i en gl. bibel!? Som ikke koster en milliard og hvor teksten kan læses!? Ved godt det er mange ting på samme tid, men er der nogen der ved noget!?

På forhånd mange tak
Steffen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 12:41

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DY8u9.177695$Qk5.6116765@news010.worldonline.dk...
> Efter at have siddet og kigget gennem de forskellige emner og genrer på
> siden, har jeg stadig ikke fundet stedet for bøger...!?!
>
> Men spørgsmålet lyder: Hvor kan jeg få fat i en gl. bibel!?

Hvad tænker du på? En antik Bibel? Sådan en kan vel købes i ethvert
assorteret antikvariat...

> Som ikke
> koster en milliard og hvor teksten kan læses!?

Desværre var gotisk skrift svjv. udbredt i Bibler et pænt stykke op i sidste
århundrede (det det skulle jo se fint og kalligraferet ud.), så det er
relativt sent at "almindelige" bogstaver kommer ind...

> Ved godt det er mange
> ting på samme tid, men er der nogen der ved noget!?

Ikke andet end at du må opsøge nogle antikvariter.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 12:48

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> mælte sligt:

>Men spørgsmålet lyder: Hvor kan jeg få fat i en gl. bibel!? Som ikke
>koster en milliard og hvor teksten kan læses!? Ved godt det er mange
>ting på samme tid, men er der nogen der ved noget!?

Prøv forskellige antikvariater. Du kan evt. gå ind på
<http://www.antikvariat.net> og søge efter "Bibelen" og så i søgeboksen vælge
det århundrede, hvorfra du vil have en bibel.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"En tvekønnet person, der drager omkring og avler nørder."

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-10-02 16:13

Hej Steffen

Jeg vil foreslå, at du henvender dig i et antikvariat. Her er en god mulighed: http://www.bogsvend.dk/

Og her finder du nogle flere: http://soeg.ofir.dk/html/page003977_1.asp

Skal det være en virkelig gammel bibel, må du affinde dig med, at den er trykt med gotisk skrift, men
lad dig ikke afskrække af det. Det ligner volapyk ved første øjekast, men man lærer lynhurtigt at læse det.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 60 point
Dato : 26-10-02 07:06

Hej Steffen
I Vejle er der ovenpå boghandlen GAD et gammelt antikvariat, Munch-Christensens, der kan du med garanti finde hvad du søger. Ring og forhør dig om åbningstiderne hvis du kommer langvejsfra for de svinger en del.
God jagt.

TulleTine

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 30-10-02 13:15

Tak for svaret Tulletine.