/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Program med stor og små bogstaver
Fra : Fknight
Vist : 757 gange
50 point
Dato : 28-09-05 12:52

Hej..
Jeg vil gerne lave et program som fjerner et bestem ord uden at tage hensyn til om det er skrevet med stort eller lille..
Tænkte man kunne opbygge programmet sådan, men er der nogen der kan gøre det færdig i den stil, jeg har lagt.?

public class storeogsmåbogstaver
{
public static void main(String[] arg)
{
String s;
s = "Det er måske dog MÅSKE et dejligt vejr";
String a;
String b;
int c;

c = s.indexOf("måske");
a = ?.toLowerCase();
b = ?.toUpperCase();

if ( );

{
System.out.println();
}

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 28-09-05 18:24

Dvs. at det skal virke uanset om der står :

måske

Måske

mÅske

måSke

måsKe

måskE

MÅske

MåSke

MåsKe

MåskE

mÅSke

mÅsKe

mÅskE

måSKe

måSkE

osv...

???

Tjaeh... så er det om at tænke sig om ....og rekursivt

Rekursivt? En funktion der kalder sig selv som f.eks. søgning i binære træer og lign.

FKnight -> Nu har du efterhånden stillet et par spørgsmål hér i Java, man normalt kan læse i en bog eller lære på en skole. Har du overvejet at lave en smule af arbejdet selv ? Nøeh... det er lettere at spørge på kandu.dk, men dét lærer man ikke noget af

Find strengen og slet den : http://www.concentric.net/~Ttwang/tech/stringscan.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 18:30

Du skal opfatte ordet 'måske' som en delstreng af hele strengen, hvori den måske?, måske ikke?, indgår som substreng og så slette den fundne substreng fra hele strengen. Den største udfordring ligger i at finde denne substreng i hele sterngen (..læs på søgealgoritmer ) uanset om; den bogstav for bogstav, består af upper- eller lowercase karakterer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 28-09-05 19:31

Jaa.. Jeg ved det godt jeg spørg meget for tiden.. Jojo jeg har skam, lånt en bog.. Men da jeg nåede til Streng objektet fik jeg et par problemer..

Jeg havde faktisk os tænkt på jeg nok spurgte en del.. men altså nogen af tingene var detalier..

Men, Det her var faktisk det sidste jeg li ville sprøge om før jeg gik videre ;)

Godkendelse af svar
Fra : Fknight

Dato : 28-09-05 19:33

Tak for svaret molokyle.