/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Mangler nogle "hjernevridere"
Fra : Birgitte32
Vist : 6361 gange
200 point
Dato : 25-09-05 21:01

Ikke bare almindelige vittigheder og gåder .. noget i stil med denne side - bare på dansk. http://rec-puzzles.org/lateral.html

Har prøvet at søge efter hjernebrud osv på google, men kommer ikke rigtig op med de "svære" tænkere.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 110 point
Dato : 25-09-05 21:17

Dav.

Jeg ved ikke om det er sådan noget her, du søger - men kig på det

http://www.jaz.dk/opgaver/regnestykker/O013.html

Venlig hilsen vil.du

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-05 21:33

http://www.jaz.dk/opgaver/index.html

Det er for så vidt den samme side, som vil.du henviser til, men den er meget god

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-09-05 05:25

Alle de nævnte på den engelske side er gamle travere der også findes på dansk, så det er bare at oversætte dem.

Hvis du virkelig vil tænke er der flere her på engelsk : http://www.cut-the-knot.org/games.shtml

..men du må selv oversætte dem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-09-05 09:05

Hej Birgitte32

Hvad med magasinet "hjernetræner", der har en stor variation af opgaver også den slags du giver eksempler på.
http://www.hjernetraener.dk/

Mvh
Mulberry

P.s. Og så kan der endda vindes fine præmier.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 01-10-05 21:40

Der var ikke lige nogen af dem, jeg kunne bruge, men hjernetræner ser da spændende ud. Ledte dog efter en hjemmeside. www.jaz.dk er også spændende, men deres sektion med situationer, hvilket er hvad jeg ledte efter virker ikke. Æv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-06 18:21

Hvis du ikke allerede har fået et brugbart svar, kan du vel lige så godt lukke spørgsmålet og præmiere det bedste svar? Med den NYE Kandu kan du jo også vælge at annullere spørgsmålet og derved få 50% af dine point tilbage. Det er helt op til dig. God vind med dit fortsatte studie. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-05-06 18:38

arne.jakobsen

Lad nu brugerne selv bestemme.

Du har stadig ikke fattet pointsystemet

Citat
Med den NYE Kandu kan du jo også vælge at annullere spørgsmålet og derved få 50% af dine point tilbage.

Noget være vås at skrive.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 07-05-06 19:13

Kan sgu egentlig bedst lide den nye blacklist funktion .. gad vide, om de har lavet den helt specielt til arne?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-05-06 19:27

arne. jakobsen opnåede det han ville. Du skulle lukke dit spøtgsmål og det gjorde du.

vil.du

Fremover vil du vil.du få at vide at han har været med til at du har fået point.

Jeg morer mig

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 07-05-06 19:30

Det er da dejligt, at Arne kan få så meget tid til at gå her Det er ikke uvilje imod at lukke spørgsmål - overhovedet ikke. Det er et gammelt spørgsmål, jeg fik ikke det svar, som jeg kunne bruge til noget, besluttede at lade det stå et par dage, og glemte derefter alt om det. Kan vel ske for selv den bedste

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-05-06 20:08

Birgitte du bestemmer selv om du vil lukke dit spørgsmål eller ej.

Det værste der kan ske, det er at kandu annullerer spørgsmålet, så får du 5 strafpoint, men jeg tror at kandu har glemt de nye regler

Og de point, du har sat på højkant får du ikke tilbage.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-05-06 20:54

Hold da op, jeg havde da osse glemt dit spørgsmål Birgitte

Tak for poænger

Det var ærgerligt at du ikke kunne bruge nogle af svarene, jeg håber at du med tiden vil finde noget alligevel, for der er jo uanede muligheder på Nettet - vi skal 'bare' finde dem

Og..ans...

Citat
vil.du

Fremover vil du vil.du få at vide at han har været med til at du har fået point.

Jeg morer mig

..... Jeg ved det, jeg ved det....

Men så må jeg hygge mig med at jeg, trods alt, bidrager til underholdningen, på denne måde

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : givtip

Dato : 04-05-12 10:41

Jeg vil også lige henvise til en side med hjernevridere:

CODE]<a href=''>http://erdukvik.dk/temaer/hjernevridere.php'> Hjernevridere </a>[[/CODE]

Kommentar
Fra : givtip

Dato : 04-05-12 10:44

Hov! Jeg fumlede lidt med koden der. Jeg prøver lige igen med et link til siden med hjernevridere:

http://erdukvik.dk/temaer/hjernevridere.php

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-12 01:34

Hér er noget der kan 'vride' jeres hjerner: http://neave.com/strobe/
</MOLOKYLE>