/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Børnetilskud-hvordan beregnes det?
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 1486 gange
100 point
Dato : 20-10-02 12:17

Hejsa.

Jeg undrer mig lidt over hvad man får i børnetilskud, hvis man har et barn? Er det indkomst-bestemt? Eller er det et fast beløb for alle?

Håber der er nogle der er eksperter på dette område.

Vh. Linda

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-10-02 12:28

Hej Linda_Jacobsen

Hvis det er børnechecken du hentyder til, så er det et fast beløb for alle,men det er alders bestemt. Jeg kan ikke helt huske grænserne men jo ældre dit barn bliver, jo mindre beløb får du Det er IKKE indkomstbestemt (endnu,men det bliver det jo nok på et tidspunkt)

Hvis det er børnepenge fra faderen, kan det godt varierer alt efter indkomst. Man kan få forhøjet børnetilskud hvis faderen har en god indkomst, men det er noget man skal søge om. Pt er det alm. børnetilskud på 940,- kr.

// Toupie

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-10-02 12:37

Hej Linda,

det kommer an på hva' for et slags børnetilskud du snakker om...

hvis det er det er den børnecheck der kommer hvert kvartal, er den ens for alle uanset indkomst... hvorimod hvis det er tilskud til dagpleje og i den dur, er det indkomst bestemt... men nu ved jeg ikke lige hva' det er for en slags tilskud du ønsker info om...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 20-10-02 13:12

Det er børnechecken jeg hentyder til, og jeg vil meget gerne vide taksterne!

mv

linda

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-02 13:35

Hej Linda,

den er ens for alle du ka' se satserne her... det afhænger ikke af indkomsten men af barnets alder... -->
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=133788&ov_id=73338
og ydelsen er pr. barn uanset hvor mange børn man har eller får...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 20-10-02 13:43

Du må lige finde ud af, om det er børnetilskud(børnecheck), eller det er bidrag(børne) fra barnets far.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-10-02 13:46

Hej Linda

jeg lavede et lille regnestykke, la' os f.eks. sige at vi fastfryser årets satser...
Ydelsen er afhængig af barnets alder. De kvartalsvise satser pr. barn i 2002 er:
0 - 2 år: 12 * 3.125,- kr. = 37.500,- kr.
3 - 6 år: 16 * 2.825,- kr. = 45.200,- kr.
7 - 17 år: 40 * 2.225,- kr. = 89.000,- kr.
dvs. hvis satsen er den samme i hele barnets forløb med udgangspunkt i år 2002's satser vil der blive udbetalt 171.700,- kr. pr. barn fra statens side med Børnecheck...

det siges at et barn koster en Million kroner fra det bliver født til det bliver 18 år... dvs. at man selv poster ca. 828.300,- kr. i pr. barn...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 20-10-02 14:44

Tak for svaret strarup. Det var lige det jeg mente.....