/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
HJÆLP MED FAUNAMOR!!!!!!!!!!!
Fra : Bizzezze
Vist : 3684 gange
20 point
Dato : 08-09-05 21:15

Hvorfor er det at man ik må fodre sine fisk i mens man giver dem faunamor ???????. Og skal man holde sig til det der står i brugsforvirringen eller er der nogen af jer det har gjordt noget andet? . Hvis i har hvad ? Jeg har virkelig brug for hjælp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-09-05 21:23

Når du køber et "medicinalsk" produkt. Det gælder både til mennesker og dyr, SKAL du følge brugsanvisningen meget nøje. Det er vigtigt. Faunamor er udviklet på et laboratorie. Det er bare mit gode råd til dig.

Mvh Franksp (Tidligere Akvarieforeningsformand)

Kommentar
Fra : Bizzezze

Dato : 08-09-05 21:30

Oki det er bare fordi det er dag 2 jeg bruger det og jeg kan stadig se i hvide pletter på min kampfisk og mine bali hajer havede også et par pletter i går men de har fået mange flere i dag. hvad er grunden til man ikke må fodre dem når man giver dem faunamor ?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-09-05 21:42

Hvad er temperaturen på dit akvarievand?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-09-05 21:44

Der skete noget mystisk.

Prøv nu lige at læse dette link, og følg det til punkt og prikke.

http://www.akvarieforretningen.dk/shop/Munster_Faunamor.html

Mvh Franksp

Kommentar
Fra : Bizzezze

Dato : 08-09-05 21:49

jeg har en temp på 26,5

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-09-05 21:54

Ja, det er godt nok. Har du læst "Mit link"? Prøv nu at følge den vejledning, så skal det nok gå. Vær nu ikke utålmodig.

Mvh Franksp

Kommentar
Fra : Bizzezze

Dato : 08-09-05 22:04

hehe ok men det er jo det samme som der står i vejledningen når man køber faunamor men ved du så hvorfor man ik må fodre dem i mens man giver dem faunamor ?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-09-05 22:16

Nej det ved jeg ikke. Hvad skal du bruge det til?????? Det eneste jeg ved, er at når nogen labororieteknikere, udlevere en brugervejledning, skal den følges, hvis medicinen skal virke.

Mvh Franksp

Kommentar
Fra : Bizzezze

Dato : 08-09-05 22:35

jeg har bare så ondt af mine små venner de ser så sultne ud *smiler* men så må jeg hellere lade være

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-09-05 00:08

I følge brugsanvisningen:
Afbryd filterets forbindelse til akvariet og lad filteret køre videre i en separat beholder, så at mikroorganismerne inde i filteret bevares. Luft akvarievandet. Hvis luftning ikke er mulig uden filterdrift, anbefales det at benytte filteret uden filtermateriale, således at der er tilstrækkelig cirkulation i vandet.

Forklaringen er at fiskene jo "skider" i vandet når de bliver fodret, og uden filter, vil du få en forurening i vandet. (Ifølge Faunamore) Faunamore tager dessuden ilten ud av vandet, og det forværrer situationen hvis der også bliver fodret. Du skal sørge for ekstra iltning, eller at pumpen kører uden filter og laver god bevægelse i overfladen.

Hilsen tukols

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 20 point
Dato : 09-09-05 00:14

Det er meget normalt at der kan ske en "forværring" af de hvide pletter. Det har jeg også set hos mine. Det skulle dog gerne hurtig fortage sig. Hvis der stadig er hvide pletter efter behandlig slut, så skal du behandle en gang mere.

Fiskene tager ikke skade af behandlingen, og jeg har selv behandlet flere gange uden at jeg har mistet fisk. Alt selvfølgelig afhængig af hvor hurtig du er kommet i gang med behandlingen.

Hvide pletter har jeg fået ved;
Nyindkøb af fisk
Hvis jeg har flyttet meget om og lavet uro i akvariet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-09-05 00:17

PS:"Fiskene tager ikke skade af behandlingen" skal læses som tager ikke skade af ikke at blive fodret i flere dage.

Husk dog at du ikke må "kompensere" for det manglende foder når du starter op med at fodre igen. Start hellere lidt forsigtig.

Godkendelse af svar
Fra : Bizzezze

Dato : 11-09-05 20:03

Tak for svaret tukols.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 11-09-05 23:48

Det var så lidt. Godt svaret kunne bruges.

Hilsen tukols