/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Højre click virker ikke....
Fra : bimbobo2
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 04-09-05 20:12

Hej,
når jeg højreclicker på et billede for at åbne det med Paint Shop Pro 9.01, så har jeg et popup vindue, der fortæller mig, at..... dette jpeg billede finde ikke.... bla bla bla!!!
Hvis jeg går det samme med Photoshop Elements, Microsoft Photo Editor eller andre programmer, så er der ingen problem.
Kan I hjælpe med det? Jeg har afinstalleret PSP og installeret igen, men stadig samme problem.
Tak
Mvh

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 04-09-05 20:27

Du skal Gå ind og få den til at bruge psp som standard til billedefiler det gør du under filtyper som ligger oppe i funktioner -> mappeindstillinger i din stifinder så finder du psp og giver den tilladelse til at være den der er standard.

du kan også stå på jpg-filen og trykke på højre mus knap gå til egenskaber til denne fil og trykke på skift og der vælge at det fremover er psp som skal være den faste til standard læsning af dine filer.
mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-09-05 20:27

... hvis jeg gør det samme....Sorry... stavet forkert!!!! UPS!

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 04-09-05 20:29

filformatet findes men understøttes ikke - prøv at gå ind i file foramt asseociations (under filer og preferences) og sæt flueben i alle

understøttes det stadig ikke kan du hive det op i ms paint og derpå åbne med pps

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-09-05 20:32

Tak for svaret bevi54, men...det vil jeg helst ikke...
Når jeg bare skal se et billede, vil jeg gerne bruge Windows indbygget billede og fax fremviser...
Derfor vil jeg gerne benytte det højre click menu og vælge selv gang på gang...
Det skulle gerne virke lige som det gør med alle andre billedeprogrammer jeg nævnte før.
mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 20:44

hmm file foramt ????? skulle være file format associations - er vist uvenner med tastaturet idag

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-09-05 20:56

...bevi54s forslag virkede alligevel ikke..
Når jeg højreclicker på et billede og vælger PSP, så åbner PSP, men intet billede i vinduet..
Jeg får denne "warning" fra windows:
"windows kan ikke finde ........... IMG XXXX.JPG, kontoller at du skrev navnet korrekt.. bla bla bla!
Alle andre programmer no problem..
mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 21:02

har du ledt og sat flueben som jeg beskrev ????????

img understøttes af paintshop - men ikke hvis du ikke har flueben i

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-09-05 21:03

..ok nu har jeg det!!!!!!!!
I PSP file association skal man markere på JPEG og så i extensions klikker man på reset og vupti alt er ok igen!!!
Miritdk var på rette spor.. og får pointene...
Tak til alle..
Mvh

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-09-05 21:03

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 21:05

- jeg sad lige og var ved at skrive videre - men nemlig sådan !!!!!

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 04-09-05 21:29

Ja og det var det jeg mente, jeg har nok ikke udtrykt mig helt klart og korrekt. beklager.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 22:18

argh bimbobo2 - hvis du vidste hvor ofte jeg lige får den besked når jeg har fået et foto tilsendt (bruger ikke psp til foto normalt)

og så kunne jeg vist komme på kandu igen