/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Bananfluer
Fra : d_i
Vist : 6333 gange
50 point
Dato : 04-09-05 09:51

Halløj i hytten.
Jeg har fået et lille problem med Bananfluer i min lejlighed og vil gerne have en måde jeg kan få dem væk på.
Har gjort alt rent i heeeeele lejligheden fra top til tå og de forsvinder i 10 minutter og så er de der igen.
Prøvede også at løbe efter dem med min støvsuger og smed støvsuger posen ud men lige fedt hjalp det.
De samles allesammen ude i køkkenet nær håndvasken, men har tjekket håndvasken og gjort alt rent, jeg har også
haft min vicevært ude for at tjekke kloaken men det hjalp intet.
Hvad kan jeg gøre for at slå de kræ ihjel - nogle former for maskiner (Noget ala en fluefanger eller hvad pokker de hedder) eller en form for gift?..

Håber i kan hjælpe

Mvh Thomas // d_i

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 04-09-05 09:54

Hejsa

Ja du kan du hænge fluepapir op, men de kommer jo fordi der er noget at leve af. Jeg havde dem engang fordi jeg havde nogle tomme ølflasker stående. Frugter er også noget de elsker. Men hvis du mener de kommer fra kloakken er der desværre ikke så meget du kan gøre. Jeg ville prøve at hælde klorin ned i afløbet og lade det være i et stykke tid.

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 09:59

Ja jeg troede også at de kom fra kloaken men min vicevært har tjekket alt igennem og det er ikke derfra, og ang. det med frugt osv. det har jeg fjernet og gjort alt rent men de kommer sgu igen igen..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:02

bananfluer = frugtfluer

sørg for at der ikke er frugt fremme - de venter kun på at komme til og især gæret frugt er helt herligt.

Grunden til de er omkring din vask er fugtigheden - og medmindre du er på vagt hele tiden er det uendelig svært at komme dem til livt - og de er dæleme irriterende

De går også efter vin og eddike for eks - men jeg fandt ud af på et tidspunkt at hvis jeg hældte eddike i små glad så fandt de hurtigt frem til det - og druknede - pist væk med dem.

de kan forresten heller ikke lide lugten af klorin har jeg opdaget - og det er rigtig længe siden jeg har haft besøg af mere en en enkelt eller to - og de har fået en smækker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:03

glad = glas

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 10:09

Min man kunne blande klorin og eddike og når de så kommer og "suger" det til sig så dør de, for eddike kan godt overgå lugten af Klorin vil jeg da mene..

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 04-09-05 10:15

ps... hvis du virkelig vil dem til livs så er der et supergodt produkt du kan købe (spray) der hedder 810 insektmiddel fra trinol - det må KUN bruges i beboelse og ikke i stalde osv - har prøvet det og det er meget effektivt !!!!! Udrydder alt der kravler og flyver og er uskadeligt for katte og hunde osv.
Det er det skadedyrsbekæmpere bruger og du kan få oplysning på 96 32 00 64 eller fax 96 32 00 63

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 10:19

Uhh.. Mange tak for hjælpen miritdk - du får lidt points af mig :)

Godkendelse af svar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 10:20

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:21

hav en god dag uden fluer

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-09-05 10:22

Sådan gør jeg : Lad et stort glas eller en skål med noget frugt eller frugtrester stå fremme fx i vasken, efter et stykke tid vil mange af dem samle sig der og du kan lægge et låg på, fx et stykke stift plastik med et lille hul i, som du kan hælde vand igennem og så ryste glasset skålen så de dør.
Gentag processen, da det er sandsynligt at ikke alle er fanget

Læg mærke til om de eventuelt også holder til i nogle planter du har.

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 10:23

Hehe Tak, skal prøve - er jo lidt træls at stå i et køkken hvor det vrimler med fluer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:28

vaxens forsinkede råd og 810 sammen er jo et udemærket råd hvis de blandes

nu er jeg ikke så meget for de der midler normalt - men lige den er jeg faldet for - fik den pga jordhvepse - jojo hjælper da - igen og igen og igen og igen - lol - hvepsene er vist blevet immune. MEN - jeg blev tosset en dag og havde af mangel på bedre en smule cillit bang lånt af naboen - sprøjtede det på hvepseboene og har ikke haft nogen siden - så nu går jeg og håber jeg kan komme dem til livs i starten næste år med cillit bang
gad vide.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:33

hmm - mente sørg for at samle så mange som muligt med gammel frugt og så giv dem et par spray - og bagefter sprayer du lidt omkring

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 12:17

Skal ærligt indrømme at jeg var ved at gå helt i baglås over de små bananfluer og de var ikke til at komme af med, så en dag blev jeg tosset og fandt min deodorant og en lighter frem og så begyndte jeg ellers på den vilde Rambo stil at prøve at varme dem ud af hytten, men hjalp ikke :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 12:26

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 11:25

og hvem tror du lige gik amok hertil morgen over en skål frugt glemt på køkkenbordet - skyndte mig at vaske frugterne igen igen - og gav løs af sprayen rundt i køkkenet - nul fluer mere Du har så ret som nogen - de små bæster er møg irriterende !!!!!!!!!!!

et lille ps -tordenfluerne var der mange af her i forsommeren de fik samme omgang - undtagen et par stykker der på snedig vis var kravlet ind bag min skærm her - mon jeg lige var ved at koge over ??? - går ud fra at der er to lig et eller andet sted derinde nu

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 05-09-05 12:48

Miritdk eller skulle jeg kalde dig "Bug killer Mirit"? :D
Kender godt til det der når dyr kravler end bag ens skærm det kan gøre mig så tosset..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 12:59

- nå så er jeg ikke den eneste der har prøvet det - men det er første gang jeg har oplevet det.
Selv bug killer
kom du af med bæsterne ?????

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 15-01-06 16:49

Mirit: Hehe nu er jeg flyttet så ja jeg kom af med dem ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-06 19:09

kan man da håber