/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
sjov invitation !! ?? !!
Fra : hellobal1
Vist : 120107 gange
50 point
Dato : 30-08-05 11:25

Er der nogle der engang har fået en sjov form for invitation til en fest ell. ?? så vil jeg meget gerne høre om det, da jeg selv står og skal holde fødselsdag og det er såååå kedeligt med en helt traditionel invita... ik

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 30-08-05 11:42

Hej hellobal1.
Du kan f.eks skrive: Da jeg runder, ser jeg mig desværre nødsaget til at ofre penge på en fest for dig/jer. Ikke fordi jeg har den store lyst, men sådan gør man nu engang. der vil blive serveret lidt rester og fladt øl. Gaver under 1000 kr modtages ikke. Skulle I mod forventning sige ja til dette, holdes det bla, bla, bla. Den har jeg selv fået et par gange. Eller skriv invitation nedad og så skriv noget ud for hvert bogstav, som starter med bogstavet og alle oplysninger alligevel kommer med. Det har jo også en del at gøre med både din og gæsternes alder og humørtærskel. Men tillykke og god fornøjelse.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-08-05 11:47

Du kan finde mange muligheder under clipart på følgende link til Microsoft (f.eks. til Word eller Power Point):

http://office.microsoft.com/clipart/results.aspx?Scope=MC&PoleAssetID=MCj03537680000&Query=Efter%C3%A5r&Origin=HH012061141030&CTT=5

God fornøjelse.

Mvh
Gnilbo

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 30-08-05 12:25

Denne invitation er noget anderledes end de fleste

Stævning (centreres)

Undertegnede stævner hermed (centreres)

........................................................

Til at give møde på (der hvor festen skal holdes) (centreres)

Datoen for festen

Påstand: Sagsøger, (navn på fødselaren) bliver gammel, hvilket kan dokumenteres, idet de 2 midterste cifre i sagsøgers cpr-nr. er " ?? "
Da sagsøger p.g.a begyndende svagheds- og alderdomstegn umuligt selv kan æde og drikke de mængder af fast føde, der er forudbestilt, er det af største vigtighed, at du /I træder hjælpende til (Husk: man skal være god ved de gamle). Der skal naturligvis medbringes masser af godt humør samt en god appetit. Det kan oplyses, at der i.h.t sagsøgers private festregulativ § 2 stk. 3 kræves særdeles gyldige undskyldninger for ikke at møde op.

Mange Hyggelige hilsner

................................

Nusnus

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 30-08-05 12:43

Et forslag:

Den 1.september - er det utroligt nok xx år siden, at et under kom til verden, da blev jeg født.

Derfor vil det glæde mig at se: ( Navne )

(dag) d. (dato) 2005

På Hotel D'Angleterre

var der desværre optaget, så derfor fester vi på denne adresse: hvor og tid ( hele kapitel skrives med småt )

Menu: Forret: Escargots a la bourguignonne
Hovedret: Saltimbocca alla Romana
Dessert: Crepes Suzette

kunne I sikkert ikke lide. Så derfor bikser jeg et eller andet sammen. ( hele kapitel skrives med småt )

Bamses venner underholder:

et andet sted, og kunne derfor ikke komme, men jeg skal nok finde nogle gamle, men gode bånd til at svinge efter. ( hele kapitel skrives med småt )

Festtøj: Smoking og lang kjole.

passer ikke til lejligheden, så kom som I er. ( hele kapitel skrives med småt )

S.U. senest d.xx/xx-xx på tlf.

Kærlig hilsen
( navn )

Miomis

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 30-08-05 12:49

Endnu et forslag - men ved dog ikke om den er for "sød"

I henhold til takt og tone.

Det er ikke fordi det interesserer mig et klap at se mennesker efter en trættende arbejdsuge, (Guderne skal vide, at jeg hellere gik i seng) eller fordi jeg skylder hverken jer eller nogen anden at invitere til fødselsdag, men simpelthen fordi, at det nu éngang er skik i dette land, at man "bare" fordi man fylder år sender en indbydelse til nogle fuldkommen latterlige og ligegyldige personer, og beder dem komme og spise og drikke dyrt købte madvarer og vine, som spildes på tæpperne, har jeg den blandede fornøjelse at anmode:

(Navn)

om at være til stede: (Her skrives først dag, derefter dato + år, og til sidst klokkeslæt)

ved: (Adresse)

Hilsen (Dit navn)!

Hvis I mod forventning møder op, så lad påklædningen være besynderlig som altid.

Lad mig vide om I kommer, da det er for dumt at låne flere stole end højst nødvendigt.

I det jeg iøvrigt er dødtræt af al den selskabelighed man er ude for, sender jeg trods alt en venlig hilsen.

SU. senest (Dato -år - tlf.nr.)

Miomis..og god fest!

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-05 13:03

Hej din stakkel
Kan du ikke få inviteret gæster til den fest. det er der ikke meget ved. Jeg har en hjemmelave en jeg selv har brugt og lavet til andre.
Send mig din e-mail så kan jeg maile en pdf fil, så du kan se den.
det er en du ikke har set før.

Hvis ikke her så mail til mig E-mail:mail@ok-sonderborg.dk

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 13:59

Jeg lavede for nyligt en til en af mine venner:

Vedkommende lånte mig et fotoalbum fra han var helt lille, til han er i dag.

Jeg scannede udvalgte fotos og lavede en tale/tænkeboble ud for hvert billede med tekst om, hvad han ville, når han blev 40. F.eks. på det første billede var han ca. 1 år og sad med en kugleramme - gy gy computer...

Det anden sidste billede, hvor han som stort knægt skåler med en sodavand i hånden - når jeg bliver 40, skal vi ha' øl!

Sidste foto (uptodate) er med indbydelsen.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-08-05 16:09

Jeg lavede en ret alternativ invitation på min seneste runde fødselsdag.

På min hjemmeside lavede jeg en afstemning om, hvor en sådan fødselsdag skulle holdes, hvad der skulle ske osv.

Så skrev jeg ud til folk, at betingelsen for at deltage i festen var, at de deltog i afstemningen på hjemmesiden.

Der var så en 6-7 forskellige "pools", hvor folk kunne vælge mellem 4-5 definerede spørgsmål.

Det var faktisk hamrende sjovt. Folk snød og loggede på andre computere for at få lov til at stemme flere gange - det var rent manipulation.

Til gengæld blev sammensætningen lidt anderledes, og det blev i alt fald en helt igennem sjov dag....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 01-09-05 12:31

Vi lavede selv vores invitationer til vores bryllup. På forsiden har min kæreste været meget kreativ og har lavet et monogram. Inden i er der så tekst. Kun fantasien sætter grænser. Vi rundede af med at lavet et laksegl til at forsegle kuverterne ;)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 01-09-05 12:36

Vi er så nu begyndt at lave invitationer til folk :) det er rigtig hyggeligt og sjovt. Min fyr er temmelig kreativ og laver alt fra hjemmesider til visitkort for folk vi kender og sådan. Men som sagt. Det er kun din fantasi der sætter grænserne. Man kan også søger efter gode tekster på nettet. Vi fandt inspirationen til vores invitation der ;)

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 07-09-05 11:01

Tak for svaret hawaii7.