/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
flash palyer
Fra : 234
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 15-08-05 22:28

Hej !
Jeg har en swish movie som er gemt som en swf file men , flash playeren vil ikke åbne den fordi den siger at det er en swi file + den understøtter ikke win 32.

Hvad gør jeg forkert ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-08-05 23:39

Hej igen 234
Du skulle ikke ha' lukket det andet spørgsmål, når dit problem ikke er løst. Normalt skal flashplayeren kunne afspille Swish max's swf - så der må være en anden fejl.

Du kan evt prøve at sende swf'en til mig så jeg kan afprøve den og hvis jeg får samme resultat som dig er det Swish max der er noget galt med. Du finder min mail under min profil.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-08-05 23:40
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 00:01

Du burde bare kunne hente en plug-in hér : http://sdc.shockwave.com/shockwave/download/download.cgi?

..og køre den fra Internet Explorer (Menu'en : File/filer og vælge Open.../Åbn...)!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 00:12

Jeg har givet 234 de links Molokyle i et andet spørgsmål, jeg tror det er noget andet der er i vejen - for jeg kan godt afspille swf der er lavet med Swish Max, men nu har jeg hentet programmet og vil kigge lidt på det. og måske sender 234 mig sin swf så jeg kan afprøve den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 00:18

Ok. bentjuul </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 00:53

234 - nu har jeg downloaded Swish Max herfra http://www.swishzone.com/ og lavet en simpel swf og jeg har ingen problemer med at afspille den i Macromedias Flash Player 7.

Nu er det vel ikke swi filen du prøver at åbne i Flash Playeren ?

Er det en meget gammel version af Swish Max du har ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 01:08

Nu har jeg oploaded en swf der er lavet ud fra en template i SWISHmax som du kan se her http://capricornus.dk/prover/clock.htm - hvis du kan afspille swf'en fra denne side så er det ikke din flashplayer der er problemet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 01:21

Jeg ka' se uret

..og klokken er mange, så: Nat nat..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 01:31

Godnat Molokyle

Kommentar
Fra : 234

Dato : 16-08-05 04:47

Jeg prøver at slette swish max og installere det igen og prøver at se om jeg kan få det til at virke !
Jeg vender tilbage .

Kommentar
Fra : 234

Dato : 16-08-05 17:28

Når jeg prøver at åbne den i flash playeren skriver den at den er unable to open.
Er der en som kan beskrive præcis hvordan man gør punkt for punkt for det kan værer jeg gør et eller andet forkert.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 16-08-05 17:37

det skal lige siges at det er swish max appilication jeg har.
Har det noget at sige ?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-05 18:07

Hvis du har en *.swf har så du prøvet at dobbeltklikke på den for at starte den i flashplyeren ?

Det er lidt svært at gætte - hvad du gør forkert - da vi ikke ved hvad du gør !

Men prøv følgende:
1. åben ShishMax
2. Klik på "Start a new empty movie"
3. Gå op i "File" vælg "Samples" og tryk på "beginner" og vælg her "effect_demo"
4. Gå herefter i "Control" og "Play movie" nu afspilles flashen (forhåbentligt)
5. Herefter trykker du CTRL E for at exportere den til swf.
6. Giv den et nyt navn f.eks "demo" og tryk "Gem"
7. Prøv så at dobbeltklik på "demo.swf" så skulle den afspille i din flashplayer

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 19:58

Har du prøvet det jeg skrev ??

//bentjuul

Kommentar
Fra : 234

Dato : 16-08-05 20:23

Ja og det virker godt nok men , problemmet er når jeg har lavet en swish movie og går op i file " test in player " skriver den at der nægtes adgang og unable to open.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 20:49

Hvis du har prøvet alt det jeg skrev kl. 18.07 så har du lavet en swf og det virker åbenbart - så kan vi konstatere at SwishMax og flashplayeren virker.

Så må der være fejl i din fil og det er umuligt at sige hvad der er galt uden man har set swi-filen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-08-05 22:24

234 jeg har desværre ikke tid resten af ugen og ud fra de oplysninger du giver kan jeg heller ikke hjælpe dig yderligere, men jeg håber du får løst dit problem.

Så går jeg ud fra at du er klar over at dine filer i SwishMax gemmes som swi-filer, i Macromedias Flash hedder de fla-filer og når de er klar til at bruges på nettet eller i en præsentation så skal de være exporteret til swf-filer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 234

Dato : 17-08-05 16:57

Nu har jeg fået det til at virke men , jeg vil gerne have at det åbner i et selvstændigt vindue uden selve swish programmet det åbner !

Hvordan gør man det ?

Kommentar
Fra : 234

Dato : 29-01-06 15:58

Problemet er løst !
Smid et svar bentjuul !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-06 16:08

Du kan da bare vælge at acceptere et af bentjuuls tidligere indlæg. Det er blot at kikke på ikonet under et af bentjuuls tidligere kommentarer her i tråden

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 29-01-06 16:31

Tak for svaret bentjuul.