/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
TDC "Norman" evt. BjarneD...
Fra : taliskoko
Vist : 448 gange
125 point
Dato : 11-08-05 19:03

Hey.

Efter et strøm-nedbrud driller "Norman" ved at have sletter alle min "regler" i Firewallen og nu vil den ikke huske dem igen når jeg klikker "Husk dette" når Firewallen "popper up." Vinduet "regler" i "Sikkerhed" er simpelthen tom.!!!

Er der nogen der har nogen gode ideer til hvor´n jeg får den til at huske igen.?????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-05 19:09

Prøv at tjekke for virus, det kan være sådan en der spøger

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-08-05 19:09

Du kan jo afinstallere Norman og genstarte pc-em og så geninstallere den igen og starte forfra med "husk dette"

Surt show

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 11-08-05 19:13

Mærkeligt, for jeg har samme problem, jeg troede at det var fordi jeg lige har skiftet fra ISDN til Bredbånd, nu forstår jeg ikke en pind. Prøvede faktisk med at geninstallere igår, men så gik min computer helt grasat, så jeg tog gendannelsen og nu er den gal igen. Ingen gode ideer men kun store ?????? fra mig.
Hilsen
Alice

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-05 19:22

H-klik på den grønne skærm nede ved uret.
Vælg indstillinger.
tryk på status
Hvad står der i de to midterste knapper.
start firewall eller stop firewall ......................tryk så der står >>stop firewall<<
start assistenten eller stop assistenten,,,,,,,,,,,,.tryk så der står >>stop assistenten<<

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-08-05 21:03

Eyvind> Vil det ikke standse overvågningen????????????????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-05 21:08

Der skal IKKE trykkes på >>>>stop firewall<<<< men sådan at der står:

Stop firewall (for så er den netop kørende og kan evt. stoppes)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-08-05 21:50

Jamen, det er jo netop det der er sagen. Firewallen og assisteten er aktiveret, og det gør at jeg skal "godkende" en masse, hvilket jo er meningen, problemet er bare at Norman ikke huske alle de "regler".

Og jeg spørg så... Hvordan får jeg Norman til at huske reglerne.????????????????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-05 22:00

ehm.... fik du tjekket for virus??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-08-05 23:26

Hvis Eyvinds forslag ikke virker kunne du jo prøve at reparere via afinstallationsmenuen.
Når man klikker på afinstallationsmenuen får man valget mellem, at fjerne eller reparere.
Et strømnedbrud vil under normale omstændigheder ikke kunne slette indstillingerne så der må simpelt hen være sket en fejl i programmet, hvis altså firewall'en kører hvilket Eyvind jo er inde på.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-08-05 23:29

Nordsted1> Ja, det gjorde jeg og den fandt et par stykker, men fejlen var en anden, som er rettet.Og nu funker det igen. Jeg fandt selv nedenstående på Normans support side:
(så det var ikke strømmen, men den sidste nye opdate der drillede.)

Citat
Vigtigt!
I forbindelse med seneste opdatering, kan der opstå fejl ved overførsel af de opbyggede regler for internet-trafik. Følgende løsning vil i mange tilfælde hjælpe, hvis der er opstået problemer:

Nulstil firewallen således...

Tryk på Norman-ikon -> Konfigurationseditor og fjern markering ved Personal Firewall. Tryk på Gem og Luk.
Genstart computeren
Tryk på Norman-ikon -> Konfigurationseditor og sæt markering ved Personal Firewall. Tryk på Gem og Luk.
Firewallen bliver installeret i baggrunden. Når installationen er færdig bliver du bedt om at genstarte - gør dette (på opfordring).
Efter genstart bliver du spurgt om du vil importere gamle firewallregler...svar Nej til dette og start på en frisk...(følg Freshies Assistant)
Med venlig hilsen
Norman Data Defense Systems A/S

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 62 point
Dato : 11-08-05 23:39

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-08-05 23:42

Præcis....

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 23-01-06 15:37

Tak for svaret BjarneD.