/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Kan et asrock p4s61 bundkort køre med P4~
Fra : mokosk
Vist : 550 gange
50 point
Dato : 08-08-05 20:55

Jeg har sku erkendt, at jeg ikke er den hurtigste knallert på havnen, når det drejer sig om, at aflæse motherboards producenternes specifikationer, og sammenligne dem med forhandlernes udbud.

Derfor stiller jeg nu et spørgsmål, som mange nok vil dunke sig i hovedet over!

Kan mit asrock bundkort køre med en P4 processor, og hvis ja, hvor stor.

Jeg dumper linket til asrock og et link til den forhandler jeg evt. skal købe min nye processor ved. Hvis en vil prøve at guide mig til, hvad jeg kan få, som køre bedre end en celron 2,8 Ghz

Håber nogle vil hjælpe

Mvh.

Morten

http://www.asrock.com/product/product_p4s61.htm

http://www.pclager.dk/varegruppe.php?gruppe_id=33&gruppenavn=CPU&type=hardware

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 21:02

Ja det er sokket 478 som både tager Pentium 4 og celeron D
Jeg ville vælge Celeron D 2,8 og sætte i. Jeg har selv en Pentium 4 3.0 som varmer lidt. Der er 20 pins strømstik - så hvis du har et kabinet med 24 pins strømstik skal du lige ha, en converter.

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 08-08-05 21:06

Jeg har en celron 2,8 - så du mener det er bedst at beholde den? Jeg ville ikke gå nogen forbedring?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 21:14

Jeg købte en Celeron D 2,8 til en comp jeg byggede til nogen.
Og en Pentium 3.0 til mit eget byggeri.
Den største forkel var næsten kun prisen.
Men hvis du har en 2,8 så kan du jo altid sætte en større i.
Men er det et minitower kabinet du har.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 08-08-05 21:19

Pentium 4 3,0 in a box er med køler/blæser (som ikke lever op til P4). Men der findes billige køler/blæser som kan sættes på i stedet.

Godkendelse af svar
Fra : mokosk

Dato : 09-08-05 07:58

Jeg har vist et meditower hvis der er noget der hedder sådan.
Jeg prøver at lede videre.

Tak for hjælpen

/Morten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-05 08:21

Hvis du har et miditower behøver du ikke et micro-motherboard.
Asus p4p800 se som jeg har brugt et par gange har flere PCI slots.
http://www.pc-netto.dk/default.asp >hardware>bundkort>alle soket 478>læg mærke til at de alle hedder p4xxxx >sæt hak i et par stykker >rul siden ned og sammenlign