/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hvor ligger min kordegn? Skifte navn!
Fra : CanonPowershotG1
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 04-08-05 13:01

jeg vil gerne skifte mit fornavn, fra canon til nikon

Ej spøg tl side.

Vil gerne skifte mit fornavn, og har fået at videa t jeg skal hencende mig til den kordegn jeg hører til.
Jeg bor på Nørrebro ved rundelen.
Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud hvilken en jeg hører til?

Og er der en der ved hvor meget det koster at skifte fornavn?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-05 13:07

Du tilhører formentlig Blågårds kirke. Degnekontor 3539 8621. Der er flere kirker i området, men så kan de i alt fald henvise, hvis det ikke er rigtigt.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-05 13:11

PS: Det er gratis at skifte efternavn, men kun hvis man har ret til det. Hvis en af dine nærmeste forfædre (eller -mødre) havde et specielt efternavn, har du også ret til navnet, ellers ikke.
Skulle du finde på at skifte til et ny-kreeret navn, koster det 3000 kroner. Det samme gælder i øvrigt prismæssigt, hvis du f.eks. gerne vil have nyt mellemnavn med en eller anden tilknytning.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 04-08-05 13:11

Det koster ikke noget at skifte sit fornavn.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 04-08-05 13:11
Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-05 13:16

Fra den 1. april 2006 er det gratis at skifte navn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-05 13:20
Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 04-08-05 13:37

hej Canon.
Da jeg ikke har din adresse, kan jeg kun hjælpe dig med følgende: Der er 9 sogne for Nørrebro. men prøv denne adresse. Der kan du muligvis finde det
http://www.provsti.dk/noerrebro/index.php?mod=provstiside&func=sognList&p1=104
hvis du kun skriver www.provsti.dk mener jeg at du kan skrive din adresse og derefter få oplyst, hvor du hører til.
Held og lykke med det.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 14:17

tag din en kort spadseretur - gå ind i nærmeste kirke og spørg der
Det koster ikke noget at skifte fornavn.

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 04-08-05 15:09

For at skifte navn skal du henvende dig i den kirke hvor i du er døbt, hvis du er døbt, hvis det er i en anden by ringer du til kirken, og får fat i degnen el præsten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 15:13

***** til dig ub40nr1 - det er ski rigtigt - jeg måtte en tur til kbh da jeg skulle have familiens mellemnavn !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 15:13

og - da min datter skiftede fornavn måtte hun også opsøge den kirke hvor hun var født !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-08-05 16:00

Jamen, da jeg og unger skiftede efternavn, for hulens mange år siden, der sendte vi papirer ind til statsamtet og vupti, vi hed noget andet.........

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-08-05 16:00

miritdk, føder du tit børn i de danske kirker????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-05 17:39

CanonPowershotG1

På din dåbs eller navneattest står der hvilket sogn du tilhører.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-08-05 17:41

Hej Canon
For at kunne sige hvilken kirke du tilhører skal man vide din nøjagtige adresse, men hvis du henvender dig på et tilfældigt kirkekontor kan de fortælle dig hvilken kirke du tilhører.
mvh
bjarnebr (Medlem af menighededsrådet i Blågårdens sogn - Blågårds Kirke / Brorsonskirken / Hellig Kors Kirke)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-05 17:43

Brug mit tidligere link, der taster man adressen ind.

Godkendelse af svar
Fra : CanonPowershotG1

Dato : 04-08-05 17:59

Tak for svaret ans.