/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
GUD- far/mor
Fra : smxxx
Vist : 499 gange
1 point
Dato : 26-07-05 21:54

Har hørt denne fra ?
Gud skabte mennesket, men hvem skabte gud, når gud skabte alle,,,,,tror nærmest det er et spørgsmål om tro ??????
Bare lige en overvejelse, da jeg egentlig er ligeglad,,,,,,,,bare han er der.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-05 22:06

Hvilket svar vil du have:

Før Gud var der jo elektrikkere på arbejde, for da Gud sagde "Og lad der blive lyd" havde de jo allerede trukket kablerne.

(og for smedene på div. værfter, så havde i jo allerede ophængt kabelbakker til elektrikkernes kabler)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-05 22:07

Undskyld - lys - selvfølgelig

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 11 point
Dato : 26-07-05 22:08

Gud er ikke skabt - Gud er et begreb som man kan tro på.
Og som menneskene er heller ikke Gud ufejlbarlig..............derfor al den ballade.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 22:17

smxxx - hvis du er ligeglad hvorfor så indlægget ?????

ligeglad = alrig glad

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-05 22:21

Er det ikke ligegyldigt hvem man tror på bare man tror på et eller andet. Der er vel ikke en "Gud" som er bedre end en anden. Netop dette spørgsmål er jo skyld i mange meningsløse krige rundt omkring i verdenen.

Er dette ikke også tankevækkende

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 22:23

eyvind:::::::::
som sagt hørt det andet steds,,,,,,børnehave,,,,,,men ?????????
HVEM ER HVEM/?????? har det rigtigt godt idag, derfor.........

Fijala:::::::
Håber du kommer i stødet.......
Har selv prøvet 380 volt,,,,,,,, da det hed dette,,,,,,,, DER KOM JO RØG UD ALLESTEDER, og så røg man ikke, DEN DAG, men det, har næppe noget med dette at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 22:24

Det er derfor Kain kunne drage ud i verden og gifte sig....

De andre guder havde også sendt en afsted...

Hvem kom så først af hønen og ægget....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-05 22:29

OK smxxx - så siger vi det.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-07-05 00:03

eyvind:::::::::::::
Som skrevet, står, ??????????????????

ved, ikke,,,,,,,,,, hørte det fra en ..............
Kun et spørgmål fra mig kunne jo være, derr var en`

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-05 00:19

nåe sådan..................

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 27-07-05 13:48

Selvfølgelig handler det om tro. Ingen gider bruge tid på en Gud, der kan forklares. Hvis ikke han går over vores fatteevne, ville han bare være en majonet for vores ønsker og drømme. Hvad guddommeligt er der i det? Hvis han ikke som udgangspunkt er mægtigere end os, hvad skal vi så med ham? Derfor kan ingen forklare, hvorfra han kommer.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-07-05 16:19

karenD, må jeg gøre dig opmærksom på "de nyreligiøse" bevægelser. Dér er der mange der beskæftiger sig med forklarelige MARIONET-guder. På den anden side, har du ret, hvis du indsætter ordet fornuftige, altså: "Ingen fornuftige gider bruge tid på en Gud, der kan forklares", fordi han derved ville være reduceret til, at være én af os.

Sagen er dog, at på samme måde som ingen kan forklare, hvad og hvor gud var før skabelsen, kan heller ingen forklare, hvad der var før, og hvor materialet til "big bang" kom fra

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 28-07-05 09:32

hjkofoed, jamen er du og jeg så ikke også enige? For jeg fornemmer, at du heller ikke har brug for en forklaring på, hvor Gud kommer fra - fordi du "ved" Han er der?!?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-07-05 20:32

Det er vel også ligesom med "Hvem kom først - Hønen eller ægget"

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 21:15

Tak for svaret Eyvind.
Kan se, der heldivis er flere meninger om en sag.
Hvilket må sige at være godt for det Danske samfund, i helhed.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 29-07-05 03:38

karenD, jo helt enig!