/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
win32 ( frames )
Fra : glenn007
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 09-10-02 22:56

Hejsa,

Jeg er ny i dette c++ og prøver at få lavet en win32 api som deller et almindeligt vindue op 3 dele ( et stort foroven ( vandret ) og 2 forneden.
MEN jeg er gået helt kold og ville være taknemmelig hvis der var en der lå inde med et eksemple jeg kan se på så kan smukigge på.
Det må meget gerne være komemnteret på en eller anden måde så jeg lære noget mere af det.

håber der er en der har tid til en nybegynder
Mvh.
Glen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 00:30

"glenn007" <glenn007.news@kandu.dk> wrote in message
news:8B0p9.87330$Qk5.3982037@news010.worldonline.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg er ny i dette c++ og prøver at få lavet en win32 api som deller et
> almindeligt vindue op 3 dele ( et stort foroven ( vandret ) og 2
> forneden.
> MEN jeg er gået helt kold og ville være taknemmelig hvis der var en der
> lå inde med et eksemple jeg kan se på så kan smukigge på.
> Det må meget gerne være komemnteret på en eller anden måde så jeg lære
> noget mere af det.

Start med at lave nogle simple programmer, for at laves windows ting er
hules besværligt, jeg har programmeret c++ i snart 2 måneder, og jeg er nået
til at lave LinkedLists, og jeg synes til tider det kan være svært, men tag
det stille og roligt til at starte med, du lærste heller ikke at gå perfekt
på 1 dag :)

For der er ikke noget værre end at sidde fast i noget kode, som man ikke
aner hvad man skal gøre.

-Rune

Kommentar
Fra : stoustrup

Dato : 17-10-02 22:45

Hej det du tænker på er sikkert at genskabe en UI som den der er i feks Outlook.
Det er der umidelbart flere måder at gøre på, jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at du vil lave det i et win32 api..???
Men din løsning ligger i noget man kalder "split" windows.
Prøv at forklar dig lidt nærmere, og jeg kan sende dig et eks.
/

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 18-10-02 00:18

Det jeg vil have er eet windue ( fuld skærm ) hvor der er i den øverste halvdel 2 frames og et stort i den nederste halvdel som skal være en edit box ( dder skal indsættes noget bgi senerehen )

eksvis vindue 1 ( øverste venstre kaldes "venstre_top" så der kan køres noget kode der og de andre ligeså

Det er vist det der hedder split som du snakker om, jeg har prøvet at finde nogle grunddige tut`s på det men det er ikke løkkedes at finde nogle der er til at forstå ( mit engelske er ikke vildt godt )

Glenn

Kommentar
Fra : stoustrup

Dato : 20-10-02 16:22

bgi..??
Du laver det i MFC ikke..??

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 20-10-02 17:25

niks for jeg har ikke .net .......så jeg bliver vel nød til at lave det som en form for standard eller hvad ?

Det jeg mente med bgi er at det skal indeholde noget grafisk tingeltangel

Kommentar
Fra : stoustrup

Dato : 20-10-02 20:42

Ja godt så men det behøver man nu heller ikke for at benytte MFC.. grunden til jeg spørger er at du skriver du vil lave det i et win32API..
Hvilket miljø benytter du så ellers, VC6..?? Og hvor erfaren er du i at bruge det..??.

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 20-10-02 21:33

jeg benytter dev c++ og er nyere inden for dette. Jeg har kun rodet med det i 2 mdr.

Accepteret svar
Fra : stoustrup

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-02 22:39

Ja godt så.. det er bare forde at som det allerede er blevet sagt ikke så umiddelbart "let" at lave den slags ting, og da slet ikke vis man er ret ny som dig selv.
Men jeg tror at du skal forsøge at lave det i MFC.. hvad er det du gerne vil have, en opskrift eller et eks..??
jeg kan hurtigt forsøge at sende noget til dig vis du vil..

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 21-10-02 21:17

det ville hjælpe mig meget med et eksempel.

Så kan jeg lurer fremgangs måden af og bygge det op ud fra det.

Kommentar
Fra : stoustrup

Dato : 21-10-02 23:50

Godt så.. og hvor skal det sendes hen..??

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 22-10-02 00:00

du kan sende den til den her adresse.

creation3d@worldonline.dk

Glenn

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 22-10-02 00:14

hvis du har et eksempel hvor der er brugt tab`s også vil jeg meget gerne studere det også. hvis det ikke er til for meget besvær.

Mvh

glenn

Godkendelse af svar
Fra : glenn007

Dato : 13-12-02 11:10

Tak for svaret stoustrup.