/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Oscaryngel.!
Fra : klasa
Vist : 525 gange
150 point
Dato : 20-07-05 23:15

Min storesøster fik sine oscar til at lægge æg. Desværre havde de lagt dem på bunden af akvariet, så de ikke var til at flytte. Ægene var nok 1,5-2 mm store og hvide. I starten var der rigtig mange, men der blev hurtigt tyndet ud i dem. Godt nok er de blevet spist nu, men skal lige høre hvad man burdte gøre i denne situation? Kan man skrabe ægene af? Eller..?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-05 23:20

Man skal da heller ikke flytte æggene, det kan de ikke holde til.

Normalt passer cichliderne selv på æggene og sorterer dem fra der ikke er befrugtet og derfor rådner.

mvh dova

Kommentar
Fra : klasa

Dato : 20-07-05 23:35

Så de var enten rådne eller ikke befrugtede siden de spiste dem?

Accepteret svar
Fra : smxxx

Modtaget 160 point
Dato : 21-07-05 00:08

Du kan forsøge næste gang, at suge dem forsigtigt op med en hævert, sidder de meget fast, kan du bruge et meget barberblad, læg dem i "bassin" med middel, der forhindrer mug og skimmel og luft, så skulle det ikke undre mig, om der ikke var nogle der overlevede.
Har brugt det til Scalarer, hvor de lå æg på et blad, som jeg så knækkede af, og fik yngel.
Det er meget normalt, at første kuld bliver ædt. Eller fordi, der er for megen uro. Prøv at lægge nogle urtepotter ned til dem, gemt lidt af vejen, gravet halvt ned, de elsker jo at grave, så de er i fred.

Godkendelse af svar
Fra : klasa

Dato : 21-08-05 19:47

Tak for svaret smxxx.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-08-05 20:08

Hej, tak.
Men nu er Oscar, altså heller ikke for begyndere. Så gem lidt afkom, til et stort akvarium, de plejer at være penge værd. Bare lige et spørgsmål, hvor store er de,,,,,,,,
BARE STORT,,,,,,,,,,,,,,,,,,GJORT. Af din søster, man bliver helt misundelig.
Mundrugere plejer at være mig, de dyre, altså......