/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
c++ programmering
Fra : 234
Vist : 1597 gange
50 point
Dato : 18-07-05 23:08

Hej !
Jeg vil gerne lave et lagerstyringsprogram men , er i tvivl om det er den rigtige fremgangsmåde jeg bruger. Jeg er rimelig ny inde for programmerings faget men , det er altid godt med nogle gode fif.
I øjeblikket er jeg igang med bogen " c++ grundbog " . Er det den rigtige fremgangs måde hvis det er man vil lave lagerstyringprogrammer ?
For der findes jo mange måde at starte på.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 19-07-05 07:37

Jeg har hørt det er en god bog at starte med. Den ser umiddelbart også ud til at indeholde alle de ting du vil få brug for. Nu er det selvfølgelig ikke sikkert at jeg forstår det samme ved et lagerstyringsprogram som du gør, men det er vel noget med at kunne udtrække/indsætte varer på et lager, og derefter udskrive/vise en oversigt.
Jeg vil mene at bogen skal indeholde noget om:
Databaseudtræk
Evt. input/output på evt.com-porten(hvis der skal bruges en håndterminal eller lignende til indlæsning af varenr.)

pøj pøj med dit projekt.
/Z1terapi

Kommentar
Fra : 234

Dato : 19-07-05 09:40

Hej ziterapi !
Nu hvor jeg ikke er så meget inden i det så vil jeg gerne vide hvad du mener med com - porten ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-05 10:57

Jeg vil mene at programmeringssproget er af mindre betydning ved udvikling og implementation af et lagerstyringprogram.
Det vigtigste er at lave en system-analyse for at fastlægge handlinger, datavalidering og kortlægge relationer. Rent fysisk kan analysen understøttes af et CASE værktøj.

Jeg har selv lavet et lagerstyringssystem i Ingress, der er et 4GL database værktøj. I det hele taget er lagerstyringsprogrammer som regel meget database intensive, hvorfor det nok bedre kan betale sig at lave det i SQL. Dvs. Brug Oracle, Acess, DB2, Informix, Ingress eller lign.

Ved brug af et proceduralt eller objekt-orienteret programmeringssprog som C++ eller Java, kommer du let til at skulle opfinde den dybe tallerken

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 19-07-05 11:03

Jeg mener seriel porten. et stik med 9 ben som højst sandsynlig sidder bag på din pc. Der kan man få en håndscanner som kan kobles på. Man kan dog også få en til tastaturporten(nok en lettere løsning), som læser ligesom hvis du bare havde tastet det hele ind med fingerne.
/Z1terapi

Kommentar
Fra : 234

Dato : 19-07-05 11:10

Hej molekyle !
Hvilke bøger / programmer vil du råde mig til at starte med ?

Kommentar
Fra : 234

Dato : 19-07-05 11:11

Undskyld jeg har stavet forkert men jeg mener molokyle !

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-05 11:53

1.) Fundamentals of Database Systems:(International Edition) 4th Edition : http://www.cs.aue.auc.dk/~nasrullah/Fall04/Home.htm
2.) http://www.turforlag.dk/neobuilder.php?id=20030915131237480000001381780952
3.) http://www.turforlag.dk/neobuilder.php?id=20031218095641750000001794602227
4.) http://holbas.holstebro.dk/is/wpu/full-sh.asp?base=n-a&fn=20187794

..det var teorien

Mht. programmer må du selv træffe et valg. Umiddelbart er Microsoft Access fra Office pakken eller en OpenSource pendant nok det du slipper lettest om, når det kommer til lagerstyring

Find derfor en god begynderbog om SQL f.eks. : http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=161925

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 234

Dato : 19-07-05 21:31

Jeg er i øjeblikket i gang med at læse bogen " c++ grundbog " kan jeg bruge den til det videre forløb ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-05 08:47

Det du lærer kan ingen ta' fra dig

Læs du roligt videre

Jeg kan vel selv en 4-5 scriptsprog, 7-8 programmeringssprog og en 30-40 dialekter heraf.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 234

Dato : 20-07-05 09:04

Hvad vil du foretrække jeg starter med når jeg skal i gang med lagerstyringsprojektet angående bøger og ligende ?

Kommentar
Fra : 234

Dato : 20-07-05 09:47

Jeg spørger fordi jeg kan se du har en del erffaring inden for faget !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-05 10:12

Som sagt :

http://www.cs.aue.auc.dk/~nasrullah/Fall04/Home.htm

..og : http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=161925

..æv; jeg havde lige skrevet en lang fin forklaring om alt muligt og så 'åd' kandu.dk hele indlægget. Nu har jeg desværre ikke tid til igen at skrive det ind igen

..jeg kigger ind senere ..måske i aften

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 234

Dato : 20-07-05 10:13

Det er bare i orden !

Kommentar
Fra : 234

Dato : 22-07-05 20:17

Hej molokyle !
Er du klar med din forklaring for jeg er meget spændt på at hører den !

Kommentar
Fra : 234

Dato : 03-10-05 11:54

Er der nogen som hjælpe mig med mit prorblem ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 14:25

Det er måske en lidt stor mundfuld for et forum som dette. Hvilken uddannelse/baggrund har du 234 ?

Et lagerstyringsprogram er normalt noget der udvikles af 10-200 ingeniører, programmører, grafikere, logistikere, bogholdere og et par projektledere.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 29-01-06 16:22

Tak for svaret molokyle.