/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Malermester Jensen Trojborg ca 1920
Fra : svendgiversen
Vist : 950 gange
50 point
Dato : 03-07-05 21:58

lokal historisk uddrag af mit spørgsmål under slægtsforskning
"
En af vore venner er datter af Anders Verner Jensen født i Århus i 1913
(nok for ung til at vi kan finde ham på nettet?).
Men Anders Verner’s far var ”stor” malermester i Trøjborg ved Århus,
(der skulle eksistere et foto af ham og en snes svende foran malerforretningen).

-Hvem kan huske/finde malermester Jensen fra Trøjborg?
(der er vel et Trøjborg ved Århus, jeg kender kun Tranbjerg og politikeren Jan)
Svend

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 50 point
Dato : 03-07-05 23:38

Postnummer 8200 Århus Nord dækker over lokalområderne Lisbjerg, Trøjborg, Christiansbjerg og Skejby.
Århus Nord er især karakteriseret ved to ting: uddannelsesinstitutioner og medier. I Århus Nord finder du blandt andet Århus Tekniske Skole, Social og Sundhedsskolen, Danmarks Journalisthøjskole og Sygeplejeskolen. Det er også i nordbyen, at du finder en række af de store lokale og regionale medier. Det drejer sig om DR Østjylland, TV-2 Østjylland, Århus Stiftstidende og DR Provinsafdelingen.
Der bor 27.000 mennesker i Århus N og heraf bor den største del på Trøjborg og i Christiansbjerg med henholdsvis 5.000 og 17.500.
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-05 21:03

Altså der findes et Trøjborg nord for Århus,
(i dag en del af Århus Nord).

Men Malermester Jensen med over 20 svende for under 100 år siden,
er der ingen der husker ham?

Findes der kke et maler laug eller lignende i Århus Trøjborg, hvor man kan spørge??
Er der ikke et par pensionerede malersvende der husker deres gamle mester???
Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-05 20:48

Tak for svaret modersvilje.

Vi må nok opgive denne undersøgelse,
og Lene, som jeg kender, har overvurderet omfanget af sin oldefars malerforretning.
Tak for dine informationer fra Aarhus Nord, Svend