/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Fejl 45 Hjælp
Fra : Frank_Z
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 04-10-02 21:37

Jeg har en side der er lavet i frontpage med rammer ved at trykke på en menu skal der åbnes en asp side som skal generer nogen links. problemet er af links ikke kommer og der kommer heller ingen fejl. jeg har uploadet siden på friserverplads.dk når jeg åbner siden på min egen computer virker det og når jeg går ind i webinterfacet på friserver og kun åbner den side så virker det også??

mine spørgsmål er så:
1. kan man ikke blande html sider og asp sider sammen (det er mig uforstålig vis man ikke kan)

2. er der nogen der kan se fejl i scriptet herunder??

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
</head>

<body link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" bgcolor="#0e078f" alink="#FFFFFF" style="font-family: Verdana; font-size: 10 pt">
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("db3.mdb")
strSQL = "Select distinct id,titel From tabel1"
Set RS = Conn.Execute(strSQL)

dim strlink
Do While Not rs.EOF
strlink = "<a target= 'Main' href='default.asp?id="& rs("id")&"'>" & rs("titel") & "</a>"

Response.Write strlink & "<br>" & "<BR>"

RS.MoveNext
Loop
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

<p> </p>

</body>

</html>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-10-02 22:26

Hej Frank,

ka' du evt. gi' et link til siden?

for at ka' vise en ASP side har den bruge for html, til at omkapsle den... så det er rigtig nok...

men det er ikke sådan at den tilfældigvis linker til nogle filer på din harddisk, istedet for til filerne i mappen på friserverplads?

hvorfor jeg spørger er fordi jeg tit har oplevet at frontpage laver denne fejl...

umiddelbart ska' du muligvis ændre "<BR>" til "</br>"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Frank_Z

Dato : 05-10-02 12:01

Tak for hjælpen håber det kan hjælpe mere hvi i får linket til hjemme siden:
http://www.friserverplads.dk/kdk/index.htm

Kommentar
Fra : Frank_Z

Dato : 05-10-02 12:04

I kan se log in på siden så hvis logger jer ind og åbner siden testx.asp vil i se af den fungere fint. men ikke når jeg prøve at åbne den via linket i hjemmesiden???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 16:38

"Frank_Z" <Frank_Z.news@kandu.dk> wrote in message
news:OYln9.69008$Qk5.3058109@news010.worldonline.dk...

> 2. er der nogen der kan se fejl i scriptet herunder??

Hvilken fejl oplever du?
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Kommentar
Fra : Frank_Z

Dato : 05-10-02 18:38

Hej Christian

Siden kommer frem uden at melde fejl, men der er bare ingen links. Disse skulle generes automatisk på baggrund af oplysninger i databasen

Hilsen Frank Z

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-10-02 19:14

Hej Frank,

øh... jeg ka' umiddelbart ikke logge in på Friserverplads.dk, jeg får en side frem hver gang hvor man ka' udfylde en gæstebog...

ka' du evt. gi' et link til loginsiden... eller send mig din ASP kode med E-mail... min e-mail er strarup@worldonline.dk

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Navidn

Dato : 15-11-02 00:24

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
</head>

<body link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" bgcolor="#0e078f" alink="#FFFFFF" style="font-family: Verdana; font-size: 10 pt">
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("db3.mdb")
strSQL = "Select distinct id,titel From tabel1"
Set RS = Conn.Execute(strSQL)

dim strlink
Do While Not rs.EOF
strlink = "<a target= 'Main' href='default.asp?id="& rs("id")&"'>" & rs("titel") & "</a>"

Response.Write strlink & "<br>" & "<BR>"

<% < - - - - - (jeg tror du glemte denne her)
RS.MoveNext
Loop
%>
<% < - - - - - (jeg tror de skal være seperate)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

<p> </p>

</body>

</html>

Håber det hjalp, og desuden skal du lige også vide at friserverplads nogle gange tager fejl med hensyn til asp
for jeg har selv prøvet det =)

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-11-02 17:55

Ey godt sted at besøge kan være dette:
http://www.w3schools.com
prøv at se om du kan bruge dette til noget.
jeg har arbejdet en del med ASP og har ofte oplevet at Frontpage laver kludder i ASP koden
Hilsen Lis

Kommentar
Fra : bok_slash

Dato : 17-11-02 17:23

Jeg vil bare lige give dig et råd. Smid "Frontpage" væk og anskaf dig i stedet "Macromedie's Dreamweaver MX" i stedet for det er meget bedre

Kommentar
Fra : Famuz

Dato : 26-11-02 19:26

jeg har lige sat og kigget på scriptet noget tid og jeg har ikke kunnet komme frem til en eneste fejl. men du definere ikke det hele - hvis du har smidt en option explicit ind et sted i filen så kommer den med en fejl fordi der er ting der ikke er defineret. du skal f. eks. huske at definere RS og Conn...

ellers så prøv også lige at lave select .... from tabel1 om til select * from tabel1 - jeg ved ikke om det vil hjælpe men det er vel altid forsøget værd.

/famuz