/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Ny firehjulstrækker
Fra : lejy32
Vist : 610 gange
200 point
Dato : 01-07-05 16:23

Hej er der nogen derude der vil være med til at købe og betale en ny firehjulstrækker til mig?... nå ikke, men i er med til at betale min nabos!

han udstykkede en grund fra sit gamle hus og byggede et nyt hus på 170 kvadratmeter og flyttede ind i det d. 10 december 2004, men han har ikke skiftet adresse endnu og det nye hus optræder ikke nogen steder hverken hos told og skat eller kommunen, det vis sige han betaler ikke lejeværdi af det nye hus, og det gamle står nu i hans svigerforældres navn, og er lejet ud (sikkert sort) til 8 Polakker som arbejder for ham, er det rimeligt?.....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-07-05 16:39

Har du tjekket ved told og skat, de nyder at få oplysninger. Især hvis de de tror de selv har fundt ud af det...
de kan jo selv finde ud om det er rigtigt...
men svindel og humbug er der meget af i vort lille eventyrland...

Sjovt er der også at "man" til syneladende, ser negativt på svindel, men "mange" ser mere negativt på at "man" anmelder svilden og lovovertrædelser... Gad nok vide om det er fordi der er blevet flere der svindler end der overholder loven ???

For at dette lille land skal køre rundt og gøre det godt forsat - betinger det at vi alle bidrager til vores fælles fest.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-05 16:42

Tjae.... Ondt i R.... skyldes ikke altid hæmorroider

Hvad er dit største problem, misundelse, misbilligelse, udnyttelse af billig arbejdskraft fra Polen eller hvad

Hvis du mener, at naboen har foretaget sig noget ulovligt, må du jo gøre op med dig selv om du vil anmelde manden til rette myndigheder.

Nu ved jeg ikke lige hvor ofte matrikelkontor m.v. opdaterer deres oplysninger, men hvis man ligefrem udstykker, og bygger, kræver det jo en del tilladelser, og ting som kloakarbejde, elinstallationer o.s.v. i nybyggeri og nyudstykninger, kræver som oftest brug af autoriserede håndværksmestre, der ikke umiddelbart vil sætte deres autorisation på spil ved at opføre ulovlige installationer.

Om det er rimeligt, næ... vel i grunden ikke, men muligheden foreligger vel også, at oplysningerne endnu ikke er offentligt tilgængelige.

mvh dova

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 01-07-05 17:13

Hej Benjamin, som Dava skriver, ondt i r.... jo det kan godt være, men har ved jo ikke hvad der er gået forud for at jeg er træt af manden,

jeg har ikke noget i mod folk der laver lidt sort arbejde, det har jeg da også selv gjort dengang jeg var yngre og rask, men manden er et

dumt svin, vi bor på en bakke og hans nye hus ligger højst og så har han jævnet alt jorden fra byggeriet ned mod vores før så uforstyrede

baghave, så nu er hans grund 1,5 meter højre end vores og hegnsloven siger at hækken må kun være 1,8 meter høj,

sidste år vi kom hjem fra ferie havde idioten fældet et kæmpe kastanietræ som stod på kommunens grund "læs i hjørnet af vores grund"

dengang de byggede huset kørte de flere af vores fliser i stykker, det var i 2003, og han lovede at det skulle han nok udbedre men der er

ikke sket en skid endnu og så har han en kæmpe skibs container stående lige ud for vores køkkenvindue, han har fået påbud fra kommunen

om at flytte den for 4 mdr. siden, men der sker ikke en skid, jeg har skrevet til kommunen igen, og fået dette svar,

pga. stor travlhed grundet ferie og store mængder byggesager mv. i forvaltningen må du forvente
lang sagsbehandlingstid i sagen

Du må afvente svar

Med venlig hilsen

C....... B......, bygningsingeniør

Mvh. Lejy32

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 01-07-05 17:16

Hej Dova, ondt i r.... jo det kan godt være, men du ved jo ikke hvad der er gået forud for at jeg er træt af manden,

jeg har ikke noget i mod folk der laver lidt sort arbejde, det har jeg da også selv gjort dengang jeg var yngre og rask, men manden er et

dumt svin, vi bor på en bakke og hans nye hus ligger højst og så har han jævnet alt jorden fra byggeriet ned mod vores før så uforstyrede

baghave, så nu er hans grund 1,5 meter højre end vores og hegnsloven siger at hækken må kun være 1,8 meter høj,

sidste år vi kom hjem fra ferie havde idioten fældet et kæmpe kastanietræ som stod på kommunens grund "læs i hjørnet af vores grund"

dengang de byggede huset kørte de flere af vores fliser i stykker, det var i 2003, og han lovede at det skulle han nok udbedre men der er

ikke sket en skid endnu og så har han en kæmpe skibs container stående lige ud for vores køkkenvindue, han har fået påbud fra kommunen

om at flytte den for 4 mdr. siden, men der sker ikke en skid, jeg har skrevet til kommunen igen, og fået dette svar,

pga. stor travlhed grundet ferie og store mængder byggesager mv. i forvaltningen må du forvente
lang sagsbehandlingstid i sagen

Du må afvente svar

Med venlig hilsen at oplysningerne endnu ikke er offentligt tilgængelige.

C....... B......, bygningsingeniør

Mvh. Lejy32

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 01-07-05 17:24

Hej igen Dova, der gik lidt kuk i det, du skriver at oplysningerne måske endnu ikke er offentligt tilgængelige, der er noget lusk med i det,
de har ikke skiftet adresse og de har kun en sort affaldspose som de tømmer ud i en container der står ved deres gamle hus og de henter post ved det gamle hus også.

Mvh. Lejy32

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 01-07-05 18:09

Hvor kommer bilen ind i billedet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 18:52

underligt at skrive til kandu om det i stedet for at kontakte rette myndigheder hvis der er noget galt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-07-05 19:22

Hejsa

Nu tror jeg godt jeg kan se hvad der trykker, når du underskriver ingeniør *smiler sødt*
Jeg tror du tænker for meget og handler for lidt... Som jeg læser det du skriver ophober du vrede og irritation over din nabo...
Den eneste der lider under det er dig selv og ikke din nabo - fordi... noget tyder på at ham bare gør som det passer han og ikke en fis andet....

Det kan være du liges skal vende tnkestrømmen den anden vej og lige tænke lidt over hvordan han ville takle det hvis du udvsiste samme adfærd...
Vil han være lige glad med om du handler på samme måde ?
Vil han anmelde dig hvis han selv har fordel af det ?

Gør noget ved dine problemer - ellers ender du som "sur gammel røv" og det går ud over dig og din familie.
Være lidt mere kold og tag noget aktion på problemet, selvfølgelig skal du lige gøre op med dig selv om det er omkostningerne værd.
Men ophobet vrede kommer sjælden særlig konstruktivt ud....

Det du oplever er ikke et teoretisk problem (ingeniørmæssigt) det er praktisk nabo problem som du skal få løst i en fart.
Om du vælger at drikke en kasse "freds øl" eller om du melder ham hele vejen rundt er op til hvad du lever bedst med.

Held og lykke med det
Kæmp for det du har kært...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 02-07-05 08:19

Anmeld stoderen!

Huset må slet ikke tages ibrug før det er godkendt - fx. vvs-installationer mv.

Når han har 8 polakker boende i det gamle hus, er han med til at undergrave den danske økonomi. Hvis alle gjorde som ham, ville folk skulle gå ned til 4 t.kr i løn om måneden - og det er der nok mange boligejere der ville få svært ved at afdrage på deres gæld med!

Vi må alle betale den skat vi skal - ellers skal vi andre ærlige betale mere!

AMP

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 03-07-05 19:16

Hej meritdk, underligt at skrive til kandu om det i stedet for at kontakte rette myndigheder hvis der er noget galt, skriver du, jo tak men hvem er de rigtige myndigheder?... og er der nogen til at tage sig af det, nej de sidder bare på deres fede r.. og hæver kassen.
Mvh. lejy32

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 03-07-05 19:25

Hej Ampere, du er lige en mand efter mit hovede, du skriver anmeld stodderen, jeg har haft kontakt til murernes fagforening, jeg tror de har har fat i ham, nogle af de andre naboer har spurgt ham rent ud om det er lovligt at han har de polakker ansat, og han siger at han betaler tariffen, men jeg siger det er nemt at snyde med, det er bare et spørgsmål om at de ikke skriver alle deres timer på, det er der jo ikke nogen der kontrolerer.

Mvh. lejy32

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 200 point
Dato : 03-07-05 19:39

Hvis du vil anmelde manden har du flere muligheder.

Hvis det drejer sig om polakkerne, bør der foreligge en arbejdstilladelse der udstedes af udlændingestyrelsen. Deres skatter fra lønnen skal afregnes til ToldSkat månedligt, så her kan du også klage - de kan hurtigt se om der afregnes til tiden.

Selve byggeriet kan du henvende dig på tekniskforvaltning - de sender dig muligvis videre, men start her.

Held & lykke.

AMP

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 03-07-05 22:30

Hej Ampere, tak for tippet, jeg prøver.
Mvh. lejy32

Godkendelse af svar
Fra : lejy32

Dato : 03-07-05 22:31

Tak for svaret ampere.