/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
validere input i en formmail
Fra : z1terapi
Vist : 605 gange
75 point
Dato : 24-06-05 23:53

Hej
Jeg har en side med en formmail hvor jeg gerne vil checke om brugeren har udfyldt alle felter.
Jeg har fundet nedenstående, men her får man en popupboks for hver felt man ikke har udfyldt rigtigt.
Er det muligt at lave sådan at man kun får én boks, hvor navnene på alle de felter som ikke er ok står.
Min kode:
<HEAD>
<TITLE>Required Fields</TITLE>
<SCRIPT>
function validate() {
mNv=mainform.Name.value;
if (mNv=='') {
alert('Your name is a required field. Please try again.');
event.returnValue=false;
}
tset=mainform.Address.value;
if (tset=='') {
alert('Your address is a required field. Please try again.');
event.returnValue=false;
}
if (!(mainform.Sex[0].checked || mainform.Sex[1].checked)) {
alert('Your sex is a required field. Please try again.');
event.returnValue=false;
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<FORM NAME="mainform" ACTION="http://www.minside.dk" METHOD="post" onsubmit="validate();">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="Name" >Please enter your name (required)
<BR>
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="Address" >Please enter your Address (required)
<BR>
<INPUT TYPE="RADIO" NAME="Sex" VALUE="Male">Male
<INPUT TYPE="RADIO" NAME="Sex" VALUE="Female">Female
<BR>
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

Kommentar
Fra : Random

Dato : 25-06-05 01:25

Tilføj else staments om de to sidste if'er, så betingelserne ligger i else delene:
if (condition) {action1}
else {if (condition) {action2} else {if (condition) action3};};

Mvh
Random

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 26-06-05 22:02

På den måde ville jeg ikke få at vide hvilken evt. 2 felter jeg ikke har udfyldt korrekt. Kun at der er noget som ikke er udfyldt. Eller hvad?
mvh Z1terapi

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 75 point
Dato : 27-06-05 08:30

Nej, hvis du vil stykke fejlmeddelesen sammen, efter om flere felter er ugyldige, bliver der pludseligt mange kombinationer. Især når du får flere input felter end 3.

Overvej at benytte en style på felternene hvis de ikke er udfyldt korrekt og lav f.eks. baggrundsfarven gul. Og skriv i fejlmeddelsesen: "Du mangler at udfylde markerede oplysninger." el lign.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 27-06-05 20:19

ok. Jeg glemte vist at sige jeg er helt nybegynder i Java. Kan du hjælpe med at lave en style på felterne og lave bgfarven gul?
Giv et eksempel, Så tror jeg godt jeg kan
mvh Z1terapi

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 18-01-06 13:17

Tak for svaret Random.