/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
pakkepost om lørdagen ?
Fra : bruuno117
Vist : 28559 gange
50 point
Dato : 24-06-05 13:18

Hej, jeg vil gerne lige vide om, post danmark kører pakkepost ud om lørdagen. Det ville være dejligt eftersom jeg går og venter på min nye computer, og hvis den kunne komme dumpende ind af brevsprække i morgen ville det gøre mig ret euforisk hehe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-06-05 13:20

Det gør de ikke. De gjorde engeng, men der var også engang hvor de bragte breve ud 2 gange om dagen. Desværre.

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 60 point
Dato : 24-06-05 13:21

Hejsa.
Det gør de ikke, med mindre pakken er sendt som eksprespakke.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-06-05 13:22

Det tror jeg sørme heller ikke de gør, men hvis dit posthus har åbent om lørdagen, så kan du måske ringe til dem og høre om pcen er kommet?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-06-05 13:24

hvis du har track and trace nummer kan du følge pakken og hente den på det postkontor hvor den ligger...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 13:26

Hvem siger den ikke kommer idag.

I de større byer kører pakkeposten ud til ca. kl. 20

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 13:30

Hvis du ikke modtager pakken i dag, så har NielsPT ret. Det er kun eksprespakker, der bliver leveret om lørdagen.

Hilsen ans og god weekend

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-05 13:34

Det kommer altså an på hvor man bor. Hvis det er i et landdistrikt, har landpostbudet også pakker med om lørdagen.

mvh dova

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-06-05 13:42

Tja, jeg har bestilt en comp i århus, men jeg bor selv i grenå (60 km væk), har lige fået bekræftet at pakken er afsendtt, så nu er jeg spændt på hvor længe jeg skal vente på posten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 13:45

Havde det ikke været nemmere at hente den selv, når nu du er så spændt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 13:46

Så får du den på mandag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 13:48

bruuno117

Hvornår bestilte du din nye com.

Tidspunkt og dato?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-06-05 13:49

jooh, men jeg mangler et passende transportmiddel. ans: damn så skal jeg gå hele weekenden og vide at den er så tæt på og dog så langt fra :/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-06-05 13:51

Jeg bestilte den fra shg.dk sidste lørdag 18/6, men de havde ikke alle dele hjemme til at samle den, så den er ikke blevet færdig og sendt før klokken 12:00 i dag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 13:52

Hvornår er den afsendt, fik du det at vide?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 13:52

Er cyklen flad

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 13:53

Så får du den først mandag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 13:54

Så får du den sikkert først tirsdag

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-06-05 13:55

shg skrev at jeg ville være i stand til at følge pakken med track and trace ca klokken 21:00

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 13:55

Er du sikker på det er posten og ikke en fragtmand ?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-06-05 13:56

*hulk*

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-06-05 13:57

ja jeg er ret sikker på at det er postdk der står for fragten, nå jaja. Så tror jeg, jeg lige så godt kan tage hjem til mor i weekenden, og blive trøstet :/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 13:59

God tur

Det bliver juleaften mandag eller tirsdag

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-06-05 13:59

Du kan jo også ringe ned på Posthuset i Grenå og spørge om de bringer pakkepost ud i morgen. Så har du da en vis form for vished. Men når først den er sendt i dag kl. 12, tror jeg ikke at du får den før allertidligst mandag.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-06-05 14:00

nå, nu vil jeg hoppe af nettet. så bliver pointene delt ud på mandag, og hvis jeg har den i morgen så er der nogen der har taget grundigt fejl hehe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 14:01

Post Danmark bringer kun pakker ud om lørdagen, hvis det er eksprespakker.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 24-06-05 14:03

Nemlig!

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 24-06-05 14:04

den skal sendes lørdag ekspres og post restante til det posthus man vil afhente den, så'en er det.

mvh steen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 14:22

bruuno117

Det kan jo være at shg har sendt den ekspres, men jeg tvivler.

Nyd weekenden hos din mor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-05 14:39

Hos os sender postvæsnet altid dejlige pakker ud om lørdagen, men de har kun breve med.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 24-06-05 14:56

Kan se/læse at der er mange bud på hvordan PostDanmark bringer pakker ud. Så her kommer svaret fra en som ER pakkepost i Post Danmark.
Du får kun pakken i morgen (lørdag) hvis den er sendt som Lørdagsekspres.
Hvis den bliver sendt som normal pakke, så får du den tidligst mandag. Og der er ikke mange chancer for at du kan ringe til dit lokale postkontor i morgen for at få din pakke. Det er der to grunde til. 1.) Alle pakker til Fyn og Jylland kommer omkring Taulov pakkecenter, og de sortere ikke alle pakkerne natten mellem fredag og lørdag. En del af dem står over til natten mellem søndag og mandag. 2.) Det er meget få posthuse der sortere pakke lørdag morgen, så selvom din pakke skulle være kommet frem til posthuset, så ligger den med stor sandsynlighed i en pc'er (pakkecontainer) sammen med en masse andre pakker, og er ikke sådan lige at finde.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk
PakkePost

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 15:07

Når vi så har en kyndig........

Er det noget nyt man er begyndt på - at bringe pakker ud sent om aftenen ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 15:08

Intet nyt under solen

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 24-06-05 15:17

Det er ikke noget nyt at man bringer pakker ud om eftermiddagen/aften det er det der hedder aftenomdeling, og har stået på (on and off) nogle år nu. Men det er ikke noget man bruger alle steder, det er op til posthuset selv om de vil det. Og det er primært i større byer, og i områder med mange private boliger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 15:26

Ok - det var også det jeg mente - at det primært er i større byer - ved nemlig at odense gør det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 15:37

Det gør postbudene på hverdage, men ikke på lørdage med mindre ,at det er eksprespakker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-05 15:41

I den store by Smørum gør de det også om aftenen. Rigtig smart - for der er vi jo hjemme.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 15:45

Eyvind

Lørdag aften???????????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-05 15:57

Neiiiiiiiiiiiiiiii ikke om lørdagen kun om almindeligeaftner.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 17:10

Nåååååhhhh, så er jeg enig

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-05 13:06

ja den kom så om mandagen, men hva. Nu er den samlet og det er for lækkert, jeg fatter ikke hvordan jeg har kunnet overlevet med den gamle spand :) jeg tror pointene går til NielsPT, det første svar som var endegyldigt.

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-05 13:07

Tak for svaret NielsPT.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-05 14:09

Held og lykke med din nye computer