/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Bladre mellem designs?
Fra : Vinto
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 22-06-05 09:30

Hjælp en novice i Dreamweaver. Jeg har brug for en valgfunktion, hvor man kan "bladre" mellem forskellige designs. Ekempel: < 1 2 3 4 5 6 > , hvor numrene er knapper og man kan bladre frem eller tilbage eller vælge et nummer. Når nummeret er valgt, skulle det valgte design gerne vises i et billede med en tilhørende tekst - teksten skal også skifte alt efter valgt nummer - og helst ligge som tekst og ikke i billedet. Kan dette lade sig gøre for en ikke programør - og hvilken ekstension, skal jeg evt. ud og investere i?

Kommentar
Fra : const

Dato : 22-06-05 14:49

Hej Vinto..

Du kan bruge den behavior der hedder show-hide-layer, det vil sige at du tilknytter en egenskab til knapperne som gør at den bestemte egenskab når den bliver udført viser nogle skjulte lag du har lavet, det kunne være lag med billeder og tekst.
Dvs du laver dine knapper og derefter laver du dine lag med de ting der skal tilknyttes knapperne, så "gemmer" du lagene og giver knapperne en egenskab der skal aktiveres, så lagene bliver vist.. feks mouseover dvs når musen er over knappen så vises det bestemte lag du har tilknyttet....

ellers se dette link:
http://www.cbtcafe.com/dreamweaver/showhidelayers/index.html

const

Kommentar
Fra : Vinto

Dato : 22-06-05 22:36

Ikke nogen dårlig ide, er faktisk nemt og bekvemt ud. Dog skal jeg vise en 30-40 forskellige designs - det bliver 30-40 lag, jeg har endnu ikke rigtig arbejdet med lag i Dreamweaver - bliver det et mareridt??

Accepteret svar
Fra : const

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-05 09:44

Hej Vinto...

Det er bare at klø på....det går nemmere og nemmere jo flere gange du laver manøvren...sæt dig nogle deadlines og overhold dem så går tingene nemmere og det virker ikke så overskueligt.....

Med hensyn til layers så kig her: http://www.entheosweb.com/dreamweaver/layers.asp

Go arbejdslyst

const

Godkendelse af svar
Fra : Vinto

Dato : 23-06-05 16:21

Jeg går igang - forsøger lidt med "noget" i-frame også , tak const.