/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Websearch network
Fra : jofoost
Vist : 410 gange
200 point
Dato : 20-06-05 08:43

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe?

På min XP mask. har jeg fået et eller andet "snavs" på.
Startsiden i min browser(IE) bliver ved med at ændre sig til www.websearchnetwork.com
Jeg har prøvet at virusscanne med AnitiVir og AdAware 1.06 (begge er opdateret).

MVH
jofoost

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 20-06-05 09:38

http://www.intermute.com/products/cwshredder.html hent denne og scan det burde gøre tricket...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-06-05 09:41

Ja, jeg sad faktsik og rettede et lignende problem for en bekendt igår!

Har du installeret MSN Messenger PLUS for nylig?
Hvis du har, så gå i kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer og trykker Fjern på MSN PLUS så får du mulighed for at fjerne det helt, eller kun fjerne "Sponsorprogrammer".
Det er nok at fjerne Sponsorprogrammer.
Det fik rettet op på det igår..

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 210 point
Dato : 20-06-05 09:47

Hvis du kan læse tysk og kender anti-spyware programmet "HijackThis" (se http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm ), så er der hjælp at hente her: http://www.informationsarchiv.net/foren/beitrag-20914.html

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 20-06-05 09:52

Hvad med at spørge de der ved noget om det: http://www.spywarefri.dk/forum (anbefales af Microsoft)
eller vil du hellere have en lang række "gode" forslag her i tråden?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 10:29

du er blevet hijacket !!!!!! Jeg anbefaler www.arlet.dk - hent en hijackthis og send loggen til ham så er du godt hjulpet

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 20-06-05 12:26

jeg ved ikke rigtigt om det her kan løse dit prooblem men du kan går ind på www.download.com og download et
spyware program der hedder spysweeper. spysweeper, jeg kan ikke helt rigtig huske hvor der er man kan lave startsiden om men hvis du leder lidt finder du det nok. held og lykke : )

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 20-06-05 12:43

Er fuldstændig enig med miritdk.... arlet har styr på den slags...

Det var jo ligepræcis derfor jeg nappede hans link til cwshredder

Vh fluffy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 14:38

jofoost - har du opgivet eller hvad ?????????

Kommentar
Fra : jofoost

Dato : 20-06-05 15:07

Hej. Nej jeg har ikke opgivet, jeg arbejder på højtryk for at fjerne "lortet"
tilsyneladende er det en fil der hedder pumba2.dll der driller, har fjernet den med HiJackThis.
Tror det virker nu.

Tak for alle svarene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 15:09

håber vi så også - besøgte du nogen af linkene ??????

Godkendelse af svar
Fra : jofoost

Dato : 20-06-05 15:11

Tak for svaret Harlekin.

Det var lige det der skulle til.

HiJackThis fandt en fil (pumba2.dll) og ved hjælp af den tyske beskrivelse fik jeg den fjernet

Tusind Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-06-05 15:19

Det var så lidt

Google har svaret på mange ting.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 21-06-05 09:58

Hvis du "kun" har fjernet pumba2.dll så får du snart et problem igen *S* Du må have en god dag trods alt.