/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Antik maskine og XP
Fra : gorgor
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 19-06-05 13:21

Kan en 266MHz/128Mb maskine køre XP med et hæderligt resultat?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-06-05 13:31

NEJ
win95/98

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 110 point
Dato : 19-06-05 13:38

i teorien ja. i praksis NEJ
men her er oplysningerne fra MS:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314865

Minimumskravene er så du kan have styresystemet åbent og MÅSKE et andet program (notepad, paint o.lign).
Du kan IKKE have flere programmer åbne, alt hakker og stopper og er totalt umuligt at have med at gøre.
Så, et hæderligt resultat: NEJ

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-06-05 13:39
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-06-05 13:41

Nu kommer det an på hvad du mener med hæderligt resultat?
Tror du får et stort problem med hardware kompatibilitet, og selvom du vil kunne få den til at køre, vil det gå langsomt! Meget langsomt!
Det positive er så at man kan købe PC'er til under 3000 kr. idag, der er absolut velegnede til at køre winxp!

Godkendelse af svar
Fra : gorgor

Dato : 19-06-05 13:41

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 19-06-05 16:06

>gorgor
Så først dit svar efter at det var lukket.
Kører hér og nu på tilsvarende: Compaq Deskpro, 266 / 128 med Win. XP Pro. Systemet kører udemærket, men det vil selvfølgelig ikke skade med mere RAM, hurtigere harddisk osv. Køre kan den og tilmed vise onlinetv (hakker lidt).

Til dit spørgsmål må JEG svare: Det kan man godt.