/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java.sql.date ?
Fra : Gribcek
Vist : 461 gange
20 point
Dato : 02-10-02 11:43

Vores problem er hvordan laves en String og til en Data med java.sql.date.
Vi kan godt lave det med java.util.date, men det kan ikke ligges med i databasen med statement.setdate

Vh
Klaus

Accepteret svar
Fra : Mimer

Modtaget 30 point
Dato : 02-10-02 12:12

Hej Klaus

Sql dates extender fra util Dates, hvilket også betyder at deres indre er ens. Derfor kan i gøre følgende:

...
java.sql.Date sqlDate = new java.sql.Date(utilDate.getTime());
...

Hvor utilDate er en instans af java.util.Date.

Hygge
/Dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 12:36

"Gribcek" <Gribcek.news@kandu.dk> wrote:
>Vores problem er hvordan laves en String og til en Data med
>java.sql.date.
Prøv java.sql.Date.valueOf("yyyy-mm-dd");

Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 13:33

Hej Gribcek,

"Gribcek" <Gribcek.news@kandu.dk> wrote in message
news:S3zm9.64442$Qk5.2583791@news010.worldonline.dk...
> Vores problem er hvordan laves en String og til en Data med
> java.sql.date.
> Vi kan godt lave det med java.util.date, men det kan ikke ligges med i
> databasen med statement.setdate

Kan du bruge det her?

min_preared_statement.setTimestamp(1, new java.sql.Timestamp(new
java.util.Date().getTime()));

Mvh Michael