/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
KUNST-spørgsmål..
Fra : Nischa
Vist : 4349 gange
100 point
Dato : 16-06-05 10:21

Hejsa!
Hvordan overfører man fotografier til lærreder? Kan der printes andre ting over på et lærred f.eks en digital ramme fra internettet eller en figur? Hvor går man hen med sine værker for at få dem set, bedøm, solgt?
Nogle gode teknikker til abstrakt kunst med akrylfarver?
På forhånd tak for hjælpen og hav en DEJLIG sommer!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-05 11:06
Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-05 13:49

Du tager din printer, og finder ud af hvor bredt papir/lærred du kan få igennem. Derefter klipper du læreder udi den brede du ønsker. Husk at du skal bruge en margen på ca. 2 cm til opspænding på blindrammer.

Nu går du ind i et skriveprogram som f.eksPublisher, Word eller lignende. Her indstiller du sideformatet, så det passer med din lærredstørrelse. Nu laver du dit billede så det er færdigt til udprintning. Du kan bruge alt hvad din printer kan printe ud, og dermed hvad din computer kan arbejde med. Det vigtige er at du år indstillet din side og lærred til hinanden, og at du vil kunne printe det ud

Nu indstiller du din printer på groveste udprintning, da du ellers nemt får alt for mørkt et billede. Læg læredet i printeren, evt med støtte. Print! Lærredet kan slide på din printer. Printene kan være gode som skitser i stedet for at blive tegnet op. i sig selv, vil udprintning på lærred ikke gøre det til kunst. Hvis du siger at udprintningen er det færdige resultat, så skal du opfatte det du printer ud som foto.

Jeg har på min gamle printer kun kunnet printe u i 26 cm brede, men har lave op til ½m lange print. Vær opmærksom på, at nogle printere giver IKKE VANDFASTE print. Find ud af om du vil male ind over printet, og om det skal havefernis.

Du kan se på www.kunstner.dk, der ligger et par tips. ellers tag til Haderslev lørdag d. 2. juli 05, eller ring til Brande turistkontor, og hør hvornår der er nogle i Det Internationale Remisseakademi i Brande. tag dit bedste skoleengelsk med, og lær af internationale kunstnere. Og bor du i Thy, så underviser jeg også.

Du kan gå hen på dit bibliotek og læse Kunstavisen, eller abonere på den.der bliver hovedparten af censurede udstillinger anonceret, og så er det blot at sende ind.

Hvis du vil til at sælge, så gå rundt til de forskellige Gallerier, eller lav udstillinger i de forskellige kunstforeninger. Oversigter over kunstforeninger eller gallerier kan købes på Forlaget Scharff 86 1924 16

Når du arbejder med akryl, kan du både sy gennem læredet, lime træ og papir o.a. på læredet. Du kan bruge PU-lim, og få masser af forskellige hjælpemidler. Det vigtigste er at du finder ud af hvad DU vil. Hvad DU vil opnå. Hvad DU vil udtrykke. I princippet kan du lave verdenskunst med én farve på et materiale(papir e.l.), men de fleste bruger lidt mere. Køb de farver du kan lide, og køb i en ordentlig kvallitet.

Mvh
A.C.Rosmon
www.rosmon.dk
a.c@rosmon.dk

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 16-06-05 20:03

Du giver altid nogle gode og brugbare svar Rosmon Tak for det.
Vixen

P.s. Hos http://www.kunstnerartikler.dk/hp/bindex.htm har de lærred specielt til at printe på.
(Printer lærred nr. 3600 - 10 m.
Ink Jet printer lærred som er specialpræpereret til printere.
Giver helt nye muligheder for brug af din printer.
Halvsugende
Struktur: Fin
Til Ink Jet printere.)

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-06-05 21:43

Det var sgu en ny ting jeg ikke kender! jeg brugte en tynd billig læred fra Vindelev. 1200 kr for 10 m i 2,10 m bred; og det gik godt.

Vixen: jeg kunne godt tænke mig at se nogle af dine ting, hvis du selv er produktiv.

Nischa: du kan sende en mail med noget af det du har tænkt dig at lave, så kan jeg bedre give dig nogle præcise råd.

Er der andre inde, der har brug for råd og vejledning,er man velkommen til at maile direkte.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk

Godkendelse af svar
Fra : Nischa

Dato : 17-06-05 09:39

Tak for svaret A.C.Rosmon.