/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Kunstmaler Niels Martoft
Fra : vandglas
Vist : 4126 gange
20 point
Dato : 12-06-05 16:09

Er der nogen der ved noget om Niels Martoft?, hvor kan jeg eventuelt læse mere om ham?. Jeg har et maleri, hvor der står følgende på bagsiden.

Født den 2. oktober 1878. Han er udgået fra teknisk skole / og privat malerskole. Han har desuden gået på Akademiet ”perspektiv” og ”kunsthistorie”. Kunstneren har udstillet på ”Malersammenslutningen af 1927” Desuden har han udstillet i Amerika, hvor han har opholdt sig i ca. 5 år. Han har gjort talrige studier, skabt sig et godt navn og har haft et stort salg.

Niels Martoft er kendt for sine smukke Interiør billeder fra gamle herregårde og fra gamle smukke hjem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-05 16:10

Muligt du finder ham her.
http://www.kid.dk/Root.asp

Kommentar
Fra : vandglas

Dato : 12-06-05 16:11

Lever han endnu?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-05 16:14

Sikkert i live når han er født så sent som 1878.

Kommentar
Fra : vandglas

Dato : 12-06-05 16:16

Sorry hvornår er han eventuelt død

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-05 16:17

Du kan søge på Det Kongelige bibliotek.
https://rex.kb.dk/F/-?func=file&file_name=find-b&local_base=kgl01

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 30 point
Dato : 12-06-05 16:19

Du kan søge her også.
http://www.kunstbib.dk/

Godkendelse af svar
Fra : vandglas

Dato : 12-06-05 19:33

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-05 19:44

Velbekomme.