/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
konveteres fra String til Java.sql.Date ~
Fra : mikkel1
Vist : 569 gange
40 point
Dato : 01-10-02 08:04

Hej
Jeg er i gruppe med Gribcek/Klaus når vi gør følgende:

import java.text.*;
import java.util.*;

SimpleDateFormat df = new SimpleDateFormat("yyyy-MM-dd");

start1 = df.parse(req.getParameter("start"), new ParsePosition(0));

for vi denne fejl:
java:15: reference to Date is ambiguous, both class java.sql.Date in java.sql and class java.util.Date in java.util match
Date start1;

VH
Mikkel
^

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 07:14

"mikkel1" <mikkel1.news@kandu.dk> writes:

> for vi denne fejl:
> java:15: reference to Date is ambiguous, both class java.sql.Date
> in java.sql and class java.util.Date in java.util match
> Date start1;

Benyt det fulde navn til det I gerne vil have.

java.util.Date start1;

eller
java.sql.Date start1;

Man skal ikke bare ukritisk importere løs.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Accepteret svar
Fra : Mimer

Modtaget 40 point
Dato : 01-10-02 11:12

Hej Mikkel...

For lige at uddybe hvad Thorbjørn siger.

Det compileren fortæller jer er at i har en Date klasse liggende to steder i jeres imports.

Det skyldes sansynligvis at i har importeret både java.util.* og java.sql.*.

Det er generelt ikke nogen god ide at importere ".*" af en package, da det gør læsbarheden af jeres kode mindre god, men hvis i insisterer på at have jeres imports som de er, kan i fortælle compileren præcist hvilken version af "Date" i mener når i initialiserer variable på følgende måde:

java.util.Date start1;

(Eller

java.util.Date start1 = new java.util.Date()

... hvis i har behov for at lave en instans af Date også.)

Hygge
/Dennis