/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Mdb til Xml
Fra : Duno
Vist : 484 gange
210 point
Dato : 11-06-05 15:24

Jeg skal have hentet en enkelt række fra en access database og ind i et XML ark, dette skal gøres dynamisk så det automatisk sker når brugeren logger ind på en pågældende side..

men hvordan henter jeg noget fra databasen, og viser/gemmer det i et XML dokument ??

Jeg har lavet følgende streng:

indlaeg.Open "SELECT * FROM PersonTabel WHERE PersonID LIKE '"& Request.Querystring("id")&"'" , database2

den henter en række felter (35), og så er det planen at jeg vil bruge 6 på forhånd udvalgte felter som så puttes ind i et XML dokument (indholdet af felterne defineres af databasen)

Felterne hedder s1,s2,s3,s4,s5,d6

XML dokumentet skal så oprettes og "gemmes" på serveren, altså skal den ikke fjernes efter brug, og den skal navngives ud fra pågældende id i databasen

håber i kan hjælpe

Duno

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 11-06-05 17:10

Hvorfor hente 35 felter når du kun skal bruge 6 felter, hvis altså det er de samme 6 felter du skal bruge hele tiden.

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 11-06-05 20:28

jeg henter 35 felter fordi at der også skal være andet end den xml ting, resten skal bruges til at vise sidste besøg, navn, email, osv..

og så henter jeg bare det hele på en gang for at have adgang til det, de omtalte 6 felter gør jo ikke arbejdet meget større for serveren...

men det er kun 6 felter jeg skal bruge til XML, så hvis du har en goid ide til hvordan jeg henter de omtalte 6 felter og omdanner dem til xml, så stik mig den, for mig ingen alarm, bare det virker
Jeg begynder så småt at blive småirreteret på den "funktion" som jeg skal lave.. for den vil ikke som jeg vil ""GG""

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 11-06-05 22:16

35 felter * Antal bruger der skal have adgang til data samtidlig.

P.T. bruger jeg ikke så meget som bare 5 min. på ASP men meget på SQL + meget andet programmering

Kommentar
Fra : rfh