/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Prøver igen
Fra : Rytterknaegten
Vist : 733 gange
500 point
Dato : 11-06-05 04:12

Prøver atter at søge gennem kandu, der kanjo være kommet nye brugere til. Søger en Johannes Hamann/Harmann/Hartmann, der muligvis flyttede til Sverige en gang i 1950érne. Skulle efter sigende være Storbondesøn, fra Nørrejylland.(Thisted/Struer/Handbjerg)?? Har fundet een i Fredriksberg i Sverige, men desværre har vedkommende ikke svaret mig???? Har også haft kontakt med flere i Danmark.
JH, fik en datter i 1954 med Conny Mona Christensen, der blev født på Fødselsanstalten i Aarhus d. 23 Marts 1954. Det KUNNE måske være at nogen derude, af de "nye" vidste noget.
Mvh Rytterknaegten.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 11-06-05 06:49

hejsa rytterknaegten
Her i vores telefonbog i Odense er der nogen som hedder hamann/harmann/hartmann.Men ved ikke om det er nogen af dem du søger.
eskild

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 07:00
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 11-06-05 10:23

Jette Hartmann her nævner Handbjerg i sit stamtræ...
"
Jette Hartmann Kaalund Dreier - Stamtræ
Far: Hartmann Jensen. Mor: Maria Elisabeth Kaalund Jensen. ... Hammerum (4),
Handbjerg (1), Harridslev (2), Haunstrup Sogn (2), Haurum (1), Havredal (4) ...
www.demstrup.net/details.asp?id=289 - 49k - Cached - Lignende sider
"
Ca. 10 med det Germanske navn Hartmann i Sønderborg,
ingen Harmann, men hele 12 Hamann...

også efterkommere på Fyn?
(mange husker en nydelig håndboldspiller fra GOG).
hilsen Svend

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 11-06-05 10:49

Prøv at få hjælp her!

www.krak.dk

www.degulesider.dk

/CaPsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-05 10:54

Her er en mulig oldefar til Johannes, sønnen Hermann...

Et stort gæt fordi Hermann så skal ændres til Harmann,
men se nederst den Schlesviske bedstemoder...

Hermann født ca 1864 får så ca 1890? en søn der opkaldes efter Johannes Simonsen:
Navneskiftet ophører sent derude vestpå, så han hedder nok Johannes Hermann(sen),
Ca 1815 får denne midterste Johannes så en søn xxxxx.Hermansen,
der ca 1834 ophalder sin søn efter farfaderen Johannes Hermann,
med den Schlesviske baggrund konverterer én af dem tilbage til Harmann,
vist lidt langt ude...mere for at vise en mulig fremgangsmåde.
Svend
"
ringkoebing, Hjerm, Holstebro Købstad, Sønderlandsgade, , Eier: Johannes Simonsen; Forhuset, 32.1, FT-1870

Johannes Simonsen, 33 , Gift, Husfader, Værtshusholder, Handberg, Ringkjøbing amt
Maria Magdalene Simonsen født Vogt, 37 , Gift, Husmoder, , Schuby, Hertugdøm. Slesvig
Hermann Simonsen, 6 , Ugift, Søn, , Handberg, Ringkjøbing amt
Simeon Simonsen, 4 , Ugift, Søn, , Handberg, Ringkjøbing amt
Ida Dorethea Simonsen, 2 , Ugift, Datter, , Aulom
Ida Lucia Vogt født Buhr, 69 , Enke, Bestemoder, , Schuby, Hertugdøm. Slesvig
"

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 11-06-05 12:49

Den var god CaPsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-05 13:07

Jeg havde forventet et surt opstød fra en "paragraf" slægtsforsker:
"anfør kun hvad du er sikker på og kan dokumentere",
(vi kender vist alle nogen af slagsen).

Godt der er nogle i kandu med humoristisk sans; og ja den var lidt for god:
"Navneskiftet ophører sent derude vestpå"
mindst 10 år før begyndte man at bevare efternavnet selv i Handbjerg.
Svend, der skal til min gamle brors fødselsdag...
(ikke flere vilde gætterier fra min side denne weekend).

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 11-06-05 13:11

Har du prøvet at efterlyse her:

http://www.dis-danmark.dk/forum/

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 20-06-05 02:13

Hej Svend, tak fordi Du igen prøver at hjælpe, jeg/Vi når nok ikke videre denne gang. Hartman Jensen, er det jo nok ikke, da min samleverske er sikker på at hendes Far hedder Johannes, det er faktisk også det eneste hun ved, har hørt noget om Handbjerg og Vinderup. Hun har set et papir med hans navn på, MEN det er måden efternavnet staves på, hun er usikker over.HVIS, vedkommende Johannes HAR betalt børnepenge, hvad gør man så?? Aarhus kommune, kan man henvende sig der? Landsarkivet i Viborg, kan de ligge inde med oplysninger hvis der har været en Faderskabssag?
Mvh John

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-05 17:56

>kan man henvende sig der?
Jeg ved det ikke,
(er bedre til at søge på nettet...).

Tak for de mange points,
(jeg holder også lav profil i Kandu her om sommeren...),
hilsen Svend