/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Ikke mere plads på disken"-besked
Fra : dreyer
Vist : 794 gange
50 point
Dato : 10-06-05 15:58

En af mine partitioner er løbet tør for plads, hvilket Windoze XP flittigt og konstant gør mig opmærksom på. Men jeg er ret ligeglad, og har fyldt den med fuldt overlæg. Så kort sagt: Hvordan får jeg Wintendo til at holde sin kæft (gældende kun for denne ene partition)?

Hilsen
Dreyer

Accepteret svar
Fra : djddk

Modtaget 60 point
Dato : 10-06-05 16:06

Åbn Denne computer.
Højreklik på det drev, du vil ændre kvotaværdier for, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Kvota i dialogboksen Egenskaber.
Klik på Kvotaposter på egenskabssiden Kvota.
Klik på posterne for de brugere, du vil ændre indstillinger for, i vinduet Kvotaposter, og klik derefter på Egenskaber i menuen Kvota.
Ret en eller flere af følgende indstillinger i dialogboksen Kvotaindstillinger, og klik derefter på OK:
Begræns ikke forbruget af diskplads. Klik her for at registrere forbruget af diskplads uden at begrænse diskpladsen.

Begræns diskplads til. Aktiverer felter til at begrænse diskplads og indstille advarselsniveauer. Skriv en talværdi i tekstfeltet, og vælg derefter en enhed for diskpladsgrænsen på rullelisten. Du kan bruge decimalværdier (f.eks. 20,5 MB).

Bemærk!

Klik på Start, og klik derefter på Denne computer, hvis du vil åbne Denne computer.
Hvis drevet ikke er formateret med NTFS-filsystemet, eller hvis du ikke er medlem af gruppen Administratorer, vises fanen Kvota ikke i dialogboksen Egenskaber for drevet.

er ikke sikker på den ovenstående vejledning, men mener at kunne huske det er noget i den stil

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 10-06-05 16:37

Hej!
Nåh, nu ved jeg hvad problemet er. Kvota findes åbenbart ikke på FAT32. Det forklarer en del...

Hilsen
Dreyer