/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Powerpoint
Fra : kandit
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 10-06-05 12:05

Har prøvet (flere gange) at lave et slideshow i Powerpoint til min hjemmeside, når jeg så skal åbne det, kommer medd.: kan ikke åbne osv.
Hvordan laver jeg et effektivt slideshow i powerpoint og får det uskadt over i frontpage?
Jeg vil kun have "hele" billeder, altså ikke det der register ude i venstre side af skærmen.

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 10-06-05 12:10

du skal nok overveje at flytte dit spørgsmål over i gruppen for hjemmesider eller MSOffice

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 10-06-05 12:17

Ja så mange tak, ved ikke hvordan jeg gør det. Mvh Kandit

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 10-06-05 12:22

Har du overvejat at uploade det som .pps ?

Sådan har jeg gjort:
http://ann-vibeke.dk/aforismer.pps

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 10-06-05 12:22

Kopiere indholdet af vinduet eller skærmbilledet
Tryk på ALT+PRINT SCREEN for at tage en kopi af det aktive vindue.
Tryk på PRINT SCREEN for at kopiere hele skærmbilledet.
Bemærk! Åbn den fil, billedet skal sættes ind i, og klik på Sæt ind i menuen Rediger for at sætte billedet ind i en fil i et Office-program
dette er hvad fp. anbefaler vedr dit spørgsmål.

hilsen ib

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-06-05 12:31

Du er nødt til at lægge det ud som en fil der hentes/åbnes fordi webbrowseren ikke kan afvikle præsentationsprogrammet, det skal ind på computeren hvor du enten skal have PowerPoint, PP viewer,eller kompatipelt program.
Jeg løste på et tidspunkt problemet ved at lave et slideshow hvor jeg indkopierede billeder og tekst fra pps filen.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 10-06-05 12:38

OK! Jeg er ikke særlig rutineret, forstår ikke jeres sikkert glimrende vejledninger.
Læste et tip på microsoft, at hvis gemte som html så kune bare "køre" det ind i frontpage. Det virker bare ikke.
Hvis jeg nu tager de billeder jeg vil have i slideshowet og gør et slideshow - hvad er det så jeg skal gøre, for at gemme det korrekt?

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-05 12:45

Du skal vælge Power-Point-diasshow, som fil-type...

Muligheden kommer nederst på/i boksen, når du væger "Gem som"

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-06-05 14:19

Nu har jeg ikke MS PowerPoint, men jeg prøvede at eksportere pps filen til html med OpenOffice som jeg anvender og det virkede selv om nogen af autofunktionerne forsvandt og du må kunne gøre det samme i PowerPoint og sikkert med et bedre resultat.
Altså prøv at kigge i PP om der ikke er en eksportfunktion til html og hvis det lykkes kan du fra FDrontpage importere din nyoprettede html side så den bliver integreret i dit websted.

Godkendelse af svar
Fra : kandit

Dato : 10-06-05 19:25

Tak for svaret annvibeke.Mvh Kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 10-06-05 19:28

Tak for svaret Bjarne 'D jeg kunne bedre bruge det svar jeg accp. Mvh Kandit

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-06-05 20:42

Hovedsagen er at du fik den hjælp du har brug for.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 10-06-05 20:44

Ok BjarneD vi ses. Kandit

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 10-06-05 20:58

Velbekomme Kandit!

mvh/ann-vibeke